betaalbaar ponykamp gezocht voor mijn dochters (8 en 9)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

titiacrafts

betaalbaar ponykamp gezocht voor mijn dochters (8 en 9)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 22:28

Mijn dochters mogen van mij op ponykamp. Lijkt me erg leuk voor hen. Zelf heb ik dat als kind nooit gedaan. Heb wel altijd heerlijk door bossen kunnen struinen met pony.
Bij onze manege in Hoekse Waard kan je nauwelijks buitenrit maken.

Ik ben op zoek naar een mooie boomrijke omgeving. Maximaal 250 euro.

Luxe hoeft niet. Belangrijk is dat er goede begeleiding is en een leuke ontspannen sfeer.

Ben benieuwd naar jullie reacties en adviezen. Alvast bedankt voor de moeite.

groet van moeder

Dammie

Re: betaalbaar ponykamp gezocht voor mijn dochters (8 en 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:31

Heel veel maneges hebben ponykampen waarbij de kids de hele dag bezig zijn, maar 's avonds weer naar huis gaan. Dat scheelt ook geld: want ze eten thuis (behalve de lunch dan) en slapen thuis. Ik zou bij maneges in jouw beurt daarvoor informeren.

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:24

dammie1 schreef:
Heel veel maneges hebben ponykampen waarbij de kids de hele dag bezig zijn, maar 's avonds weer naar huis gaan. Dat scheelt ook geld: want ze eten thuis (behalve de lunch dan) en slapen thuis. Ik zou bij maneges in jouw beurt daarvoor informeren.

maar dan is het niet echt een ponykamp meer..
wil je 250 p.p?

peemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:23

Kijk eens op http://www.ponykamp.org daar hebben ze ook wat kortere pony kampen waardoor de prijs minder word en Breda is toch niet ver vanuit de hoekse waard.

gr Jolanda

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:03

[url]activak.be[/url] heeft best betaalbare opties. Sfeer is zeker goed! Zijn wel voornamelijk Belgische kinderen, maar heb er ook regelmatig Nederlanders tussen en het maakt de kinderen echt niets uit.

Zijn niet altijd de meest luxe lokaties, maar wie heeft er luxe nodig als je bijvoorbeeld op de manege zelf mag slapen?? ;)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:44

http://www.knapepaard.nl

Dit jaar organiseren wij een ponykamp met alle overnachtingen op de manege.
Wil jij alles leren over paarden, veel rijden(buiten, op het strand en door de duinen) en nog meer plezier maken….!!!??? Geef je dan op.

De kosten zijn € 240,- met verzorging op basis van volpension.
Wel zelf je slaapzak en luchtbed meenemen.

Aankomst is maandagmorgen om 10.00 uur
en vertrek op vrijdagmiddag 16.00 uur.

Week 1: maandag 12 juli 2010 t/m 16 juli 2010
Week 2: maandag 19 juli 2010 t/m 23 juli 2010
Week 3: maandag 2 augustus 2010 t/m 6 augustus 2010

Als week 1 t/m 3 volgeboekt zijn.
Week 4: 9 augustus 2010 t/m 13 augustus 2010

Voor de kleintjes is er net als vorig jaar ( bij voldoende deelname) weer een pony dagkamp.
De kinderen zijn dan van 9.30 uur tot 16.00 uur op de manege en gaan dan lekker thuis of op het vakantieadres slapen.

Dit is de week van 26 juli 2010 t/m 30 juli 2010
De kosten hiervan zijn € 190,--

Vraag een inschrijfformulier aan via de mail, info@knapepaard.nl
of vraag erom in de Mangerie.

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:56

www.soethout.nl
Ponykamp 2010
Januari 2010

Geachte Ouders, Beste jongens en meisjes,

Nog even en het is weer zover. Dan organiseren wij weer onze JEUGD-RUITERKAMPEN!
Alle kinderen tot 17 jaar kunnen hieraan meedoen.
De kampen zullen dit jaar gehouden worden in de week van

25 juli t/m 30 juli
01 aug t/m 06 aug
22 aug t/m 27 aug DEZE WEEK IS VOL

De kampen beginnen op zondag-ochtend. We verwachten de kinderen om ongeveer half 11 waarbij we U graag ontvangen met een kopje koffie. De kinderen slapen in grote legertenten en wanneer iedereen een plaatsje heeft gevonden gaan we beginnen met de verschillende activiteiten. Natuurlijk staat paardrijden voorop deze week. Ieder kind krijgt een pony of paard toegewezen waar hij of zij deze week voor mag zorgen. Dat willen zeggen borstelen, zadelen e.d. Elke dag wordt er 2x gereden, in het bos of in de manege voor nog wat extra instructie, behalve op woensdag. Dan rijden we maar 1x want s'middags is er een huifkartocht.

Behalve paardrijden staan er natuurlijk ook vele andere leuke dingen op het programma. Er zijn spannende bosspelen en als het mooi weer is gaan we zwemmen. Ook houden we een disco-avond en natuurlijk ook een dropping. De laatste avond is er natuurlijk weer een bonte avond en het kampvuur. De laatste dag is er s'middags een springwedstrijd waarbij de ouders mogen komen kijken, deze begint om 15.00 uur. Hierna is het kamp om 17.00uur afgelopen. Alle kinderen krijgen tevens een mooie herinnering aan het kamp.

Onze manege grenst aan een prachtig natuurgebied zodat we geen wegen over hoeven te steken tijdens de bosritten. Uiteraard is continue deskundige leiding aanwezig.

De kosten van het kamp zijn : € 250,00

Omdat de belangstelling groot is en wij per week maar een maximum aantal kinderen kunnen ontvangen, houden wij de volgorde van opgeven aan. Wanneer U Uw kind wilt opgeven kunt U contact opnemen met Albert en bijgaande antwoordstrook afgeven. Ook kunt u uw kind opgeven via de e-mail.
Indien je vragen hebt kun je natuurlijk altijd bij ons terecht. Vraag het gerust!

Met vriendelijke groeten,

Albert Soethout

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:17

Heerlijk als de kinderen een weekje weg zijn, kan je eindelijk eens de keuken witten. Zonder gekheid, ik vind 8 en 9 jaar oud best wel jong om op een week op pony-kamp te gaan. Tuurlijk, het ene kind is het andere niet en het is maar net wat kinderen gewend zijn maar op die leeftijd is het nog wel heel erg spannend om een week lang niet in je eigen bedje te slapen. Daarnaast zijn het allemaal vreemde paarden, krijgen ze les op een andere manier les en het eten smaakte ook erg anders. Als kinderen een jaar of 12 zijn kunnen ze dat beter verteren.

Wij zoeken voor de vakanties adressen waar het voor een gezin leuk vakantie vieren is én gereden kan worden. Ik lees tussen de regels van je bericht door dat je zelf ook rijdt. Het is zo leuk om met je hele gezin te paard te zijn!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:00

BRT --> MA

jumanji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:33

Manege Soniushof is echt geweldig en je hebt 3 verschillende groepen 2 gevorderd en een voor de kinder die beginners zijn en de sfeer is fantastich!

www.soniushof.nl

Knowhow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:31

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:36

Winnie_Smit schreef:
Heerlijk als de kinderen een weekje weg zijn, kan je eindelijk eens de keuken witten. Zonder gekheid, ik vind 8 en 9 jaar oud best wel jong om op een week op pony-kamp te gaan. Tuurlijk, het ene kind is het andere niet en het is maar net wat kinderen gewend zijn maar op die leeftijd is het nog wel heel erg spannend om een week lang niet in je eigen bedje te slapen. Daarnaast zijn het allemaal vreemde paarden, krijgen ze les op een andere manier les en het eten smaakte ook erg anders. Als kinderen een jaar of 12 zijn kunnen ze dat beter verteren.

Wij zoeken voor de vakanties adressen waar het voor een gezin leuk vakantie vieren is én gereden kan worden. Ik lees tussen de regels van je bericht door dat je zelf ook rijdt. Het is zo leuk om met je hele gezin te paard te zijn!

Ik was 7 op mijn eerste kamp ;) Zeker 2 zusjes samen dat zal prima gaan hoor :j Hebben ze ook steun aan elkaar he.
http://www.bergemo.nl/ponykamp.htm Geweldige manege met onzettend leuke kampen en echt een pracht omgeving!

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:57

waar het leuk is en helemaal niet duur is de meiden van haarman. er is niet echt luxe, maar het is daar heel gezellig en leuk. :D

M_eerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:01

Ponyhof is wel leuk, maar wel duur.
Veel spellen met de shetlanders en andere kleine pony's en strandritten

lindsay87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:37

Ruitercentrum het fjordenpaard is erg leuk. www.fjordenpaard.com het is ietsje duurder 295 per p.p
Er wordt elke dag buiten in de bossen gereden, (ook in eigen bos) ze hebben vele leuke pony's leuke begeleiding, en 1 x in de week maken ze een dag tocht. ook gaan ze naar het dorp met de huifkar. Misschien erg leuk voor ze?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:52

Bij ons worden kampen gehouden voor maximaal 16 kinderen en we zitten aan de voet van de Holterberg, waar het prachtig buitenrijden is. De kinderen krijgen een eigen verzorgpony en rijden op het paardje dat het beste bij ze past. Dat kan dus best in de les en op buitenrit een andere zijn. De kinderen die nog niet aan buitenritten toe zijn gaan op het karretje mee, en er kan bv ook onderweg gewisseld worden.
Er worden spelletjes gedaan (met en zonder ponies natuurlijk), er is een hele spannende avond, een avond met kampvuur, voltige, ritten, dressuurles, springles, een heuse paardenversierwedstrijd, en heel veel gezelligheid.
De kinderen slapen samen met de leiding in een hele grote gezellig ingerichte legertent die van de grond af staat, zodat er niets klammig en nat wordt in de tent.
De kampen duren van maandagochtend tot vrijdagavond, en kosten 250 euro inclusief alles. Dus ook fruit, limonade, snoepjes, 's avonds chipjes etc.

Ik moet je maar voor 1 ding waarschuwen.... Ze willen vast niet meer mee naar huis op vrijdag ;)

http://www.eik.nl

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:55

Kijk eens om hotelmanegevanloon.nl

weet niet precies wat de minimumleeftijd is maar als de kinderen nog niet toe zij naan een buitenrit hebben ze de hittax (klinkt eng valt mee) de kinderen zitten gewoon vast maar kunnen wel 'zelf' rijden..
Ik ben er zelf met veel plezier op kamp geweest altijd..!

edit: voor de zekerheid even de leeftijden opgezocht, maar is van 8 -17, maar de prijs is iets boven je budget (265 euro ) maar je krijgt er heel veel voor terug!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:59

Winnie_Smit schreef:
Heerlijk als de kinderen een weekje weg zijn, kan je eindelijk eens de keuken witten. Zonder gekheid, ik vind 8 en 9 jaar oud best wel jong om op een week op pony-kamp te gaan.
!

met mijn dochter van 6 vorig jaar ging best goed.
1 nacht hebben we haar naar huis gehaaldt door heimwee.
daarom kies ik liever 1 dicht bij huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:09

Wij hebben ze ook wel vanaf een jaartje of 6, en dat gaat altijd wonderbaarlijk goed. We letten er wel op dat ze bv gefaseerd gaan slapen zodat de kleintjes ook genoeg slaap krijgen, en in geval van nood hebben we een heeeeeeele speciale heimweedokter die zelfs de verdrietigste kindjes meestal wel weer aan het lachen en lekker aan het slapen krijgt... :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:48

Misschien is de Tinkerboerderij in Uden iets? Bosrijke omgeving ook met heide :) Op een kwartiertje stapafstand (hooguit) van het bos waar je wel een hele dag kunt vertoeven.

De kampen zijn daar geloof ik 4 dagen. Er wordt heel erg veel rekening gehouden met de kinderen en de groep.

www.tinkerboerderij.nl

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:39

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:41

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:35

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:37

Arnhem, manege Ruimzicht :)
Leuke en goede manege, gezellige club steeds :)

Kan ik wel zeggen als kampleiding :)