Welk ponykamp moet ik kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smoethie

Welk ponykamp moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 21:14

hoi,

ik ben samen met mijn zusje op zoek naar een leuk ponykamp voor de volgende zomervacantie.
We zoeken iets waar we veel kunnen rijden en leren. Zo hebben we een nu een ponykamp gevonden:
Manage Marina Kuipers. Het ziet er erg leuk uit maar is dat ook zo.
Of weten jullie nog anders leuke manage. We willen het liefst een beetje in het noorden van nederlands:
-Groningen, drenthe, friesland, de eilanden, N-Holland, Z-hollend en zeeland
Andere zijn ook altijd van harte welkom.
We willen tot de 300,- uitgeven.
Wij zijn zelf tussen de 10 en 15 jaar.
We hebben ervaring en zoeken ook wel een uitdaging
Alsjebliefd help ons ;)

even in het kort onze ''eisen'':
-we willen een leuke sweer op het kamp
-veel kunnen rijden
-veel kunnen leren
-tot de €300,-
-een goede uitdaging
-In de zomervacantie

upperlady

Re: Welk ponykamp moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:17

Google is op Rosworld, veel rijden, veel leren, enorme uitdaging!

Jodr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:39

Als glimmen dicht bij groningen ligt, de bongerd misschien, wil er zelf ook heen krijg je les maar mag ook alleen rijden, moet op de site kijken, gewoon manege bongerd in tikken en dan kom je er wel. en in assen ligt klein oever, ben er geweest was wel leuk maar je rijdt op verschillende pony's, ik vind een week op 1 pony leuker. ook eens op site kijken, klein oever intikken en dan kom je er ook wel. als je veel van tinkers houd de tinkerboerderij en dat ligt aan de rand van uden, tinkerboerderij intikken. als je deze ponykampen niet leuk vind kan je nog bij google intippen "ponykampen" komt ie met leuke ponykampen te voorschijn ( tinkerboerderij blijf je 6/5 dagen)

Jodr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:41

als je niet zeker weet of een ponykamp leuk is moet je gewoon op een van hun open dagen gaan kijken, heb ik ook gedaan, is erg handig dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:16

Zoals al eerder gezegd, de Tinkerboerderij is een aanrader! :) Vooral de omgeving is prachtig. Toen ik er op kamp was 3 of 4 jaar geleden hebben we ook dingen gedaan als zwemmen (in een binnenzwembad toen het regende buiten), bowlen en familiefietsen. Heel erg leuk!

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:38

Misschien is Ponykamp Ameland wel wat voor jullie (http://www.ponykamp-ameland.nl)

- de hele week je eigen pony
- minimaal 2-3 uur per dag rijden (in de bak (oa springen, spelletjes, carroussel en bijna dagelijks ook een buitenrit op het strand)
- kleine groepen (ong. 10-12)
- onder de €300,-

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:43

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:40

Heb eens lef, toon een grote bek en ga: http://www.fivesaints.com Kost iets meer, maar het biedt iets wat je in NL nooit zult vinden......... ;)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:37

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:08

BRT --> MA

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:38

Ponyhof =

''De ponykampen zijn voor kinderen van 10 t/m 17 jaar. Soms maken we echter uitzonderingen, vraag dit even na bij Hellen (06-15083773). In de zomer ponykampweken moeten alle kinderen kunnen galopperen en 1 jaar rij ervaring hebben! Tijdens alle andere ponykampen is er geen paardrijdervaring vereist. Ook dient iedereen in de zomervakantie een FIETS mee te nemen!!! Mocht dit niet mogelijk zijn kun je ook skates meenemen of vooraf met een vriend/vriendin regelen dat jullie samen op 1 fiets gaan.

Wat kun je allemaal verwachten tijdens een ponykampweek: we rijden elke dag gemiddeld 3 keer: 1 rit naar het strand of bos (2/3 uur), 1 spring-, voltige- of dressuurles. ’s Avonds doen we vaak nog spelletjes met de kleine pony’s of rijden we zonder zadel op de ondeugende shetlandpony’s. ’s Avonds verzamelen we ons daarna in de kantine waarna we gezellig gaan Singstarren of een film gaan kijken. Ook zorgen we dat de paarden te eten krijgen en een schone stal hebben. Zelf eten we 3 keer per dag in ons restaurant waar onze kok (Robbert) heerlijk voor ons kookt! Voor vegetariërs en mensen met een allergie wordt ook iets lekkers gemaakt. Dit a.u.b. wel van te voren aangeven.

Tijdens het kamp gaan we natuurlijk ook wel eens naar zee om lekker te zonnen en te zwemmen. Ook gaan we zwemmen met de kleine pony’s…in badkleding!! Gedurende de week organiseren we ook een poets/versierwedstrijd. Uiteraard krijgen degene die hun pony het mooiste poetsen en versieren een verassing!

Daarnaast gaan we ook een avondje naar een amusementenhal (het Carrousel) in Vlissingen, wat altijd heel gezellig is. En oefenen, als we tussendoor eens een uurtje vrij zijn, voor de playback show tijdens onze bonte avond op vrijdag. Tijdens deze avond wordt er in onze kantine gezellig gedanst, gezongen en worden er weer heel veel leuke spelletjes gedaan! Ook wordt tijdens deze avond bekend gemaakt wie de beker wint!

Op zaterdagochtend gaan we met zijn allen (!) nog een buitenrit maken. Als we terugkomen hiervan staan de ouders ons op te wachten.

De hele week worden héél veel foto’s gemaakt. Deze foto’s krijg je allemaal op DVD. Aan het einde van de week krijg je nog een andere leuke herinnering mee naar huis, zodat je de week nooit zal vergeten!''

www.ponyhof.nl

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:25

ManoukLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:30

Ik hoorde dat het Fjordhest-gard wel leuk was.
Er staan alleen maar Fjorden.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:14

Ini Slot! (www.inislot.nl)\
Echt een aanrader, voor iedere ponykamper/iw'r!
Je krijgt daar de kans om op echte goede sportpaarden te rijden, die varierend zijn geklasseerd van B t/m Z. De lessen zijn geweldig, je leert zoveel, en het is daar zo gezellig!

Voor mij is het gewoon een uitdaging om elk jaar steeds meer te leren en op steeds betere paarden te mogen rijden!
De omgeving is prachtig, geweldige paarden, een perfecte sfeer en dat voor maar 250,-! Wat wil je nog meer? :D

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:23

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:08

ikke schreef:
Heb eens lef, toon een grote bek en ga: http://www.fivesaints.com Kost iets meer, maar het biedt iets wat je in NL nooit zult vinden......... ;)

Spreken ze er NL? En wat mag dat kosten incl. vliegkosten en vervoer ernaartoe?? Wil je een PB'tje sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:13

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:18

www.de-tschogglberg.nl
Erg gezellig en kinderen van alle leeftijden. De groepen zijn niet heel groot en het is natuurlijk speciaal omdat er alleen maar haflingers zijn!

Brunnete7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:24

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:27

Manege de Bongerd is inderdaad erg leuk!
Ik ben er twee jaar geweest en heb beide jaren erg veel lol gehad. Je doet veel verschillende dingen en hele leuke dingen.
Er is een spelletjesdag waarop je prijzen kan winnen met wat je zelf het leukste vindt, dus je kan een paar disciplines kiezen zegmaar dan. Ook veel buitenritten en het is er echt supermooi. Als je het rijden nog niet genoeg vindt mag je in je vrije tijd je weekpony pakken en lekker over het terrein gaan rijden (grooot terrein).
www.manegedebongerd.nl
:D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:28

(trouwens, zeeland is niet bepaald noordelijk. :D)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:30

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 21-02-22 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:31

Gasselte is ook wel leuk> In drenthe :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:24

Brunnete7 schreef:
ik heb 3 leuke ruiterkampen ik ben daar geweest en het was super leuk!:

1. manege de roosberg! http://www.roosberg.nl ( duienen&bossen!)
2. manege poelenburgh! http://www.poelenburgh.nl (strandt & duinen & bossen )
3. manege de steenenkamer http://www.manegedesteenenkamer.nl ( SUPER)

x lott

Even de laatse link aangepast, nu doet ie het :D :D
Eindelijk weer eens een nieuw adres en niet het standaardspul wat iedereen altijd en overal al neerkwakt en waarvan de kwaliteit niet zelden te wensen overlaat (been there, see them).

Nancy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:28