Lengte zweep op Manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyhous

Lengte zweep op Manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:06

Is de lengte van jullie zweep belangrijk of zelfs wel verplicht op jou Manege?
Vandaag een zweep gehaald want ik ben net begonnen en Woensdag mijn eerste les los dus heb zweep nodig. En het blijkt dat je bij mij op de manege geen ''kleine'' zwepen mag hebben maar het is enigzins verplicht om een zweep van 1 meter te hebben...

Aradis

Re: Lengte zweep op Manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:08

Wij gebruiken gewoon zwepen van de manege, je mag dan kiezen welke jezelf het prettigst vind ;)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:09

Bij ons wordt er verwacht dat je een lange zweep hebt behalve bij het springen daar moet je een "kleine" zweep hebben.

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:10

Bij ons mag je ook zelf kiezen welke lengte je het prettigst vind.
Ikzelf kies dan meestal voor de wat langere zwepen. :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:12

bij de manege waar ik reed mocht je helemaal geen zweep of iets dergelijks hebben

enkel bij 2 paarden
en dan nog niet in de begin van les enkel als het echt niet meer ging

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:13

Vrije keuze op mijn vorige manege :) Ik heb zelf langere zwepen, kun je makkelijk even bijtikken als het nodig is.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:16

bij ons vrije keuze ;)
net wat je prettig vind

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:18

wopkelover schreef:
bij de manege waar ik reed mocht je helemaal geen zweep of iets dergelijks hebben

Precies! Ga het eerst maar eens leren zonder...

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:20

bij ons maakt het geloof ik niet uit, alleen bij 2 pony's mag je geen zweep omdat die daar bang voor zijn

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:21

Bij mij op de manege moet je geen zweep, het mag wel (bij de meeste pony's/paarden dan) Maar bij de meeste paarden/pony's is het vaak (helaas) wel nodig.

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:23

Als je hier het fijn vind of nodig vind pak je gewoon een zweepje, meestal hebben we korten maar het mag allebij. Zelf vind ik kort het fijnst, een lange hangt daar maar zo irritant :P

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:26

Bij ons maakt het niet uit, wat je zelf het fijnste vind. Ik heb zelf een zweep van 110 cm ook omdat je op wedstrijden niet langer mag, maar ergens anders waar ik rijd gebruik ik vaak een zweep van 120 cm omdat ik dan nog makkelijker als met een zweep van 110 cm even bij kan tikken.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:32

Frank schreef:
wopkelover schreef:

Precies! Ga het eerst maar eens leren zonder...

vandaar dat mijn moeder ook voor die manege heeft gekozen denk ik ik was een jaar of 10

had toen net een eigen shetlander gekregen
mijn moeder vond hetbelangerijk dat ik dan ook goed leerde rijden
eerst op een manege zodat ik met meerdere paarden vertrouwd kon raken en daarna prive les op mn eigen paardje

wel een jaar later
in dat jaar op de manege was het meer een beejte rond hobbelen op mn knollie haha

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:17

Bij de manege waar ik heb leren rijden mocht je pas een zweep gebruiken als je het eerst minstens een les zonder had geprobeerd. En verder werden er geen restricties aan de lengte van de zweep gesteld, zolang het maar op de goede manier gebruikt werd.

Bij de manege waar ik tot een jaar geleden nog reed was het min of meer verplicht om met zweep te rijden :n Aan het begin van de les werd dan even gevraagd wie er nog geen zweep meehad, en die persoon mocht dan een zweepje van de manege gebruiken. Alleen als je zelf aangaf dat je echt zonder wilde rijden mocht het, maar in principe moest je met rijden......
Was het daar niet helemaal mee eens, maar dat even terzijde..

Lovelyhous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:00

bij ons gebruilen ze hm ok amper..... alleen in bijzondere gevallen zei de instructrice zelf

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:05

Heey
Bij ons is het niet egt verplicht, maar word er op de een of ander manier wel verwacht dat je er een bij je hebt:D snappie?

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:13

Hier mag je gewoon zelf kiezen welke je wilt kopen/gebruiken en als je er geen hebt kun je er een lenen (gratis) :)

Bij sommige mag je helemaal geen zweep en in het begin (beginners) het liefst zonder zweep :)

Ponypeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:17

Bij ons mag je het zelf weten. Wel geven de instructeurs het aan als je voor een bepaald paard beter een kleinere kan nemen.

Le_Chat_Noir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:30

Bij ons mag je zelf bepalen of je met zweep rijdt of niet. De lengte geeft niet veel, als je er 1 van de manege leent dan heb je vaak een wat kortere omdat ze die het meest hebben. Ik rijd altijd met een langere zweep, ik reed eerst wel met korte maar ik vind het gewoon het fijnst om met een lange zweep te rijden.

lissaagirl14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:21

op onze manege maakt dat niet uit.
als je maar een zweep bij je hebt. :+

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:29

Bij ons mag je ook zelf kiezen welke zweep je gebruikt. De meeste mensen gebruiken gewoon de zwepen van de manege. Op een enkel paard is het niet slim om een zweep mee te nemen.
Wat ik zelf had in het begin, en ook wel vaak zie, is dat de meeste eigenlijk met een kleinere zweep beginnen. Niet alle mensen kunnen al gelijk makkelijk met een lange zweep omgaan. Maar later wordt het wel wat verwacht dat als je een zweep mee hebt, je een langere zweep pakt.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:32

Ashley5 schreef:
Bij ons mag je ook zelf kiezen welke zweep je gebruikt. De meeste mensen gebruiken gewoon de zwepen van de manege. Op een enkel paard is het niet slim om een zweep mee te nemen.
Wat ik zelf had in het begin, en ook wel vaak zie, is dat de meeste eigenlijk met een kleinere zweep beginnen. Niet alle mensen kunnen al gelijk makkelijk met een lange zweep omgaan. Maar later wordt het wel wat verwacht dat als je een zweep mee hebt, je een langere zweep pakt.

rijden jullie enkel allemaal met zweep dan
waar zijn jullie benen gebleven :+

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:33

wopkelover schreef:

enkel bij 2 paarden

Op welke top manege ree jij dan, het is een unikum!
ECHT SUPER.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:37

wopkelover schreef:
Ashley5 schreef:

rijden jullie enkel allemaal met zweep dan
waar zijn jullie benen gebleven :+

Nee, we rijden echt niet alleen met zweep! Het wordt er bij ons in gestampt om alles op de zit en benen gedaan te worden.
Mijn reden is dat ik niet zo sterk in mijn benen ben (of net bij mij vertikken ze het allemaal :)) ) en vind ik het fijn als ik af en toe met de zweep er wat bij kan.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:47

R.X. schreef:
wopkelover schreef:

enkel bij 2 paarden

Op welke top manege ree jij dan, het is een unikum!
ECHT SUPER.

manege prinsenhof in ammerzoden
daar werd ook bijna niet gegallopeerd in de les om de paarden te sparen
ook werden ze maximaal 2 keer per dag gebruikt