Hey Main en Giorgio_x,
Ik heb vorige week donderdag een mail gestuurd naar Klein Oever en daar ook in geschreven dat ik niet veel ervaring heb met lesgeven (alleen kleine kinderen en beginners), maar wel met het zelf rijden van buitenritten en het leven rondom de stal. Ik had zaterdag al een e-mail terug (inderdaad snel!)
Er werd aangegeven dat ze mijn sollicitatie brief leuk vonden (altijd leuk om te horen!

) en dat ze voor komende zomer alleen nog op zoek zijn naar manegeleiding. Dat houdt in: stalwerk en paardenverzorging, maar vooral veel lesgeven en buitenritten begeleiden. Je geeft zo’n 5 tot 6 uur les op een dag waarvan anderhalf uur minimaal buitenritten (dan rij je dus zelf ook mee, behalve bij de beginners, dan loop je mee).
Ze schreven dat manegeleiding een van de zwaarste vormen binnen het kamp is, dus dat het wel iets is om zeer goed over na te denken (ik denk dat keukenleiding nog zwaarder is

).
Verder schreven ze dat als ik na de e-mail terug nog steeds interesse zou hebben dat ik dan terug kon bellen, dat heb ik vervolgens gedaan en ik ga 20 juni langs voor een introductie en ik mag dan 'proef lesgeven' om te kijken of ik het een beetje kan

.
Aan de telefoon heb ik dus nogmaals duidelijk gezegd dat ik niet veel ervaring heb met lesgeven en dat ik altijd bij maneges heb gereden (af en toe op een privé paard, maar verder ook niet) en dat mijn niveau ongeveer L2 is. Daar deden ze niet moeilijk over, als ik ook les zou kunnen geven op dat niveau. Ik zei ook dat ik moeilijk les kan gaan geven aan kids met een eigen paard die M rijden...daarop werd gezegd dat er eigenlijk bijna nooit kids naar kamp komen die hoger dan de L rijden, het zijn vooral manegerijders.
Ik spring zelf geregeld een sprongetje en dat vonden ze weer heel handig, de kampkids krijgen ook springles, ik zou alleen de afstanden tussen de balkjes voor pony's weer ff moeten opzoeken.
Ik heb ook aangegeven dat ik geen EHBO diploma heb, mij werd verteld dat dat ook niet noodzakelijk is, er is sowieso altijd iemand aanwezig die daar wel diploma's voor heeft. Ik zit daar trouwens nog wel erg mee, stel ik ben op buitenrit met een paar gevorderden en we galopperen door de bossen (ik weet er de weg trouwens helemaal niet bedenk ik me nu

) en er dondert iemand van zn pony af. Kinderen zijn natuurlijk wel een stuk flexibeler dan wij (ik donderde laatst voor het EERST van mn paard af en liep gelijk 3 weken krom! en zo hard viel ik helemaal niet!

), maar goed, ze kunnen natuurlijk ongelukkig vallen of tegen een boom aan vallen oid...dan bel ik gelijk 112! Ik heb al besloten dat als ik ga, dat ik m'n leasepaard NIET meeneem, zij wordt helemaal hyper als ze in het bos terechtkomt, die kids houden me nooit bij!
Verder ben ik 23, dat werd weer erg gewaardeerd, omdat je dan echt leiding kunt geven en er niet de verwarring zal ontstaan of je nou kampkind bent of leiding (wat ik me bij iemand van 17 wel kan voorstellen).
Ik zie dus een heleboel voordelen aan 2 weken manegeleiding, maar ook (nog) een aantal nadelen.. Ik ga de 20e dus heen voor introductie, ik zal de aankomende weken wel ff vragen of ik wat beginners kan lesgeven bij ons op de manege, sowieso vind ik het altijd ontzettend leuk om die kleine kids op hun shetjes te zien rond hobbelen!