Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:17

Hallo allemaal,

Ik ga weer paardrijden, ben herintredend (western)ruiter en eigenlijk ook op zoek naar een bijrijd paard (voorkeur western, maar engels kan ook). Maar wil in tussen graag alvast in het zadel kruipen en ben daarom op zoek naar een manege en ben op zoek naar ervaringen met de volgende maneges, wil graag wat meer weten voori k ga bellen voor afspraken voor proeflessen.

Over mij, 29, 1.60 lang. Op mijn 8e begonnen met paardrijden, op mijn 11e oversgestapt naar Western. Rij nu zeer onregelmatig, zowel western als engels. Met name op vakanties. Voor meer info over mij klik je op de link in mijn onderschrift.

In houten zelf Zilfia's Hoeve.
In woudenberg Beau Dandy's - qua afstand eigenlijk net te ver, maar wil ik wel overwegen
Nieuwegein: Rijnenburg
De Meern: Castellum
Odijk: Rijnstijn - kan hier niet vinden of ze ook volwassenen lesgeven
Hagestein/Vianen - Bosgoed - volgens mij ook alleen nog kinderen?

Andere suggesties ook van harte welkom, ik ben nog niet zo thuis met manege's in de regio gezien ik altijd alleen western orienteerde. Daar hadden we vroeger White Socks nog mee, maar die zijn gesloten.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:28

Ik ben bijna elke dag op Castellum te vinden. :) En zou vooral gewoon overal een kijkje gaan nemen, want een manege moet qua beleid en lessen bij je passen, maar ook qua mentaliteit en sfeer. Persoonlijk vind ik het op Castellum heel erg fijn, omdat we geen bloedfanatieke competitieve manege zijn, maar andere mensen zouden dat juist kunnen missen. Je bent altijd welkom om tijdens de lessen te komen kijken of gewoon een proefles mee te rijden. Als je dat fijn vind kunnen we altijd wat afspreken, maar niemand zal je bijten. ;)

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:32

Wil je graag western? In Woudenberg zit namelijk nog een manege, Groenewoude. Persoonlijk vind ik dat een mooie manege, nette faciliteiten en de paarden komen buiten. Daarbij zit je daar redelijk dichtbij bosgebied en volgens mij doen ze regelmatig buitenritten.

Ik wist niet dat je bij Beau Dandy's ook kon lessen, maar dat is ook een mooie stal. Wel wat beperkter qua weidegang van wat ik er nog van weet. En ze hebben alleen een binnenbak volgens mij. Bos ligt daar letterlijk naast de deur :)
Ik zie overigens ook redelijk vaak advertenties voorbij komen voor bijrijdpaarden daar, misschien dat je daar eens naar kan informeren?

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:35

Western heeft de voorkeur, maar is geen must gezien er zo weinig westernmanege's zijn inderdaad. En ik wil voornamelijk gewoon graag weer paardrijden :D

Ik zet Groenewoude ook op het lijstje, die ziet er ook fijn uit :j

Dreamybol, heb jij ook ervaring met de westernlessen op Castellum? Ik vind (ondanks de niet zo fraaie website, maar dat is beroepsdeformatie bij mij :P ) de manege wel fijn ogen zo online :j

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:40

De website liet mij destijds (7 jaar geleden alweer) ook twijfelen. :+

Western is net begonnen en vooralsnog een vaste groep beginners in de western die dit hele jaar op een vast paard de beginselen van de western gaan leren. Ik zie jou als gevorderde westernruiter en dan is die les, denk ik, niet zo interessant voor je. Ik doe er zelf niet aan mee, omdat ik nog genoeg heb te leren met mijn eigen paard die ik gewoon Engels rijd of probeer te rijden. :')

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:43

:D

Ja dan zijn die lessen niet persé iets voor mij. Of ze moeten iemand kunnen gebruiken die er al wel meer van weet :j

Overigens, als ik de beslissingen ga maken waar ik wil gaan kijken zal ik jou een berichtje doen! Zou ht wel leuk vinden om met iemand rond te lopen die de stal al kent :D

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:45

Prima, ben ook vrijwilliger met de onderlinge wedstrijden, mijn man helpt bij de volwassen beginners en op zaterdagen praat ik ook weleens wat ouders bij, dus vind het ook leuk om mensen op sleeptouw te nemen. :)

Schrompeltje
Berichten: 47
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Ervaringen gezocht met maneges rondom Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:48

in houten heb je ook Stal oud Wulven zitten, daar staan de paarden 24/7 buiten, en rijd je vaak bit en zadelloos :j