ik heb een vrij lange tijd western gered, daarvoor wel paardjes gehad maar nooit echt serieus bezig geweest.. na dat mijn laaste western pony weg is gegaan heb ik een jaar niks gedaan, toen toch maar weer even op stal wezen kijken en er werden mij 3 verzorg paarden aangeboden!
natuurlijk gelijk ja gezegt. maar het zijn dus eigenlijk dresuur paarden twee zijn er nog jong en moeten opnieuw onder het zadel komen, en de derde is al wat ouder. tot nu toe wel een beetje bezig geweest met grondwerk en aan de longeerlijn en ik merk echt dat er een klik is.
dus toe kwam ik met m'n gekkie idee.. ik ga dressuur rijden!
(de paarden kunnen ook best een western zadel op, en het hoeft allemaal niet zo serieus maar ik wil toch graag dressuur rijden, lijkt me leuk. en een nieuwe uitdaging!)
pas volgend jaar, de eerste of tweede maand ga ik er op, na dat een trainer zo ook even door rijdt, en mij ook goed helpt. maar morgen ga ik dus naar een manege om een prive les te nemen, zodat ik ook zelf de basis een beetje er in krijg.
Ik ga kijken bij manege molenzicht, hopen dat ik daar mijn plekje kan vinden, ik hoop alleen dat ik in een leuke groep wordt gezet, want ik zie er uit als 18.. maar dat ben ik dus niet.
dus nu is mijn vraag aan bokt.. of nouja ik heb er twee.
heeft er iemand eerder de oversprong gemaakt van western naar dressuur?
en wat is jullie ervaring met de 'oudere' groepen op manege molenzicht?