Gisteren avond had ik mijn eerste manege les. De les begon om 21.00 uur en ik was er al om 20.00 uur, eerst nog een lekker bakkie koffie gedronken
en om 20:15 uur na de paarden gegaan. Ik was benieuwd op welke paard dat ik mocht rijden, ik hoopte op het paard waar ik toen een buiten ritje mee had gereden, dat was/is een goede leer paard. Helaas moest ik op een andere paard, een jonge paard dat vrij eigenwijs is. De eigenaar die ook ons les gaf vond dat ik op dat paard wel kon rijden , omdat ik dat paard nog wel het een en ander bij kon leren.Aan een kant. Was ik blij met de compliment natuurlijk 
En aan de andere kant wilde ik eigenlijk niet op de eigen eigenwijze paard. Veel keus had ik dus niet. Ik ben hem aan het poetsen gegaan en daar waren we het al niet eens met elkaar, ik dacht dat begint al goed. Toen begon de les, wij reden in een buiten waar in een hoek een plas water lag.De eerste 15 minuten ging redelijk toen kwam galop en dat ging opeens erg hard. Het stopten dat ging niet echt, de rem was zoek...
. Toen zag ik de water plas dichter en dichter bij komen en voor dat ik het wist en besefte lag ik in de water plas.
. De andere les klantjes keken toe en vroegen zich af hoe het was gebeurd.De eigenaar kwam in rengalop op me af
en viste me uit de water plas. En zei dit doet die nooit,
Ik dacht dat kun je wel mooi zeggen
. Ik liet me niet kennen en kroop terug op het paard, werd wel FF een stoei partijtje maar ik bleef wel zitten tot het einde van de les. Ik zei nog tegen de eigenaar dat dit de eerste en de laatste keer was dat ik op de de eigenwijze paard reed. In de kantine zag ik pas hoe vuil ik was en ik had net de mooe rij kleding aan gedaan , die ik was mijn collega/vriendin had over gekocht. Dus het kong gelijk bij thuis komst in de was.Ik had mijn aller eerste manege les vel andere voor gesteld en voelde wel dat ik een beetje ben afgegaan omdat ik tijdens de koffie drinken had gezegd dat ik er niet zxo gemakkelijk van een paard af vielen
whaha