First_Unique schreef:Oh my!! Ik schrik echt van sommige bedragen hoor! €450,- voor 7 dgn is echt gekkewerk! Ik lease niet, heb een eigen paard.. maar als je kijk ik betaal voor stalgeld €200,-. Als je nu even 10 maanden spaard ipv dat leasepaard pakt, dan kun je een mega leuk paard kopen incl spulletjes en ben je beter uit dan een leasepaard.. Deze maand komt mijn bijrijdster voor het laatst, zij betaald de helft stalgeld. Ik betaal verder alle extra bijkomende kosten wel, maar als ik dat zo lees heeft ze hem een jaar lang voor een prikkie mogen rijden/verzorgen! ik vind het een beetje gekkewerk, dat leasen!
Ik dus ook!
En het erge: lease je een paard, denkt de eigenaar "jeej een koper" of wat dan ook... dan zie je ook nog dat het paard van de een op de andere dag weg kan zijn
(Serieus... gezien... zonder dat er afscheid genomen kon worden...)
En een manegepaard leasen... hoe groot is de kans dat jij op "jouw" dag daar aankomt en iemand anders is hem al aan het poetsen en weet ik veel wat omdat het haar lievelingspony is en ze die dag ook even kwam...
Ik snap het hele leasen ook niet zo... dus ben het er mee eens. Spaar 10 maanden, koop iets en zet elke week 150 euro dan opzij voor iets leuks/ongelukjes/DA....