Manege Grol in Renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Manege Grol in Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 17:39

We zijn van plan van het weekend bij manege Grol een duin- of strandrit te maken.
Omdat wij niet bekend zijn met deze manege willen we jullie om ervaringen vragen.
We hebben nog niet gereserveerd, maar als we gaan gaan we met zijn 2en.
Beide gevorderd maar 1 persoon heeft een paar maanden stilgestaan.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

xdniesje

Re: Manege Grol in Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:37

Ik wil daar ook naar toe gaan!
Dus ik ben ook wel benieuwd.

Ik weet niet of je het interesseerd, maar ik heb in oostkappele(dicht bij renesse) een strand/duin rit gemaakt. Ze hebben daar geweldige paarden, begeleiders etc! Zeker een aanrader!

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:41

er zijn hier genoeg topics over te vinden hoor.. zoek even op manege grol, ze hebben ook een huiskamer topic.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:45

wij zijn dit jaar ook zeker weer van de partij..
wij gaan al een paar jaar met een hele groep
een man of 15 a 20 bevalt echt super
wij doen dan wel alleen strandrit (lekker crossen)
paarden bevallen me ook wel
de 1 is wel wat sterker dan de andere maar das normaal.

der staan ook heel veel tinkers en haflingers enso
maar die doen zeker niet onder voor de kwpn`ers

succes,

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:35

hoi,

Ik woon in renesse maar rijd bij een andere manege. Ben wel een paar keer bij Grol op buitenrit geweest. Voor een strandrit moet je mi wel kunnen rijden of om een rustig paard vragen als je niet zeker bent, ze houden wel van een potje racen. Een duinrit is in een groep van 20 - 25 pers een rondje stappen/draven.

Ik denk dat je er best een leuke rit kan maken, de omgeving is iig super, maar op mij komt het altijd een beetje over als een "fabriek".

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:54

Een strandrit op Grol is op zich leuk, maar pittige paarden, als je een paar maanden "stil" hebt gestaan, verleer je het niet.
Je kan dan altijd Alina vragen, is een haf, sterk, maar makkelijk terug te rijden.
Ga absoluut niet op Sanne, Bolero of Lady, die zijn snel, erg snel.
De begeleiding is allemaal in het bezit van het ruiterbewijs, cap is verplicht, en bij twijfel moet je een voorrijden in de binnenbak.
En wat juf Esther zegt over fabriek, dat is op iedere manege zo in toeristenplaatsen, ze moeten hun voer voor de stille maanden ook verdienen.
Daarnaast zien de paarden er goed uit. En ik kom er dagelijks, omdat ons paard daar staat.
Als jij goed gekleedt bent, en je kan rijden, en ook goed uitblijven zitten van galop naar draf is er niks aan de hand, maar op het strand gaan ze hard.
Veel plezier.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:00

Dankjewel voor jullie reacties!
We hebben bij hun een strand gemaakt, ging idd érg érg hard!
Ik had weer het geluk op op een Trekpaard te zitten.. Bolero dus.
Wat je al zei: Hij ging echt heel hard en bokken en strijgeren er tussendoor, echt een rampenpaard :P
Ik kreeg hem alleen maar stilgezet als ik mijn handen heel hoog deed en zagen maar (advies van begeleider)
Moniek moest op een haflinger die ook snel was, eentje met een hartjeskont die helemaal links in de stal staat in zo'n stant.
Maarja, volgende keer beter :)

melloveshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:08

Ik was daar pas gelede geweest en ga er in de mei vvakantie weer heen, bij zo huisje van centereparcs weetje wel, maar die strandrit is egt leuk voor de gevoordere heb ik ook gedaan, k heb ook 2x bos en dat is ook best leuk!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:28

manege grol is idd erg leuk
Alina vond ik persoonlijk wat minder, inderdaad erg sterk en ik kon haar niet zo goed terugkrijgen, maar misschien was dat gewoon 1x
zelf vind ik Diablo helemaal geweldig!!
Als je er niet zo van houdt om heeeel hard te gaan, maar je doet liever een rustigere galop, dan zou ik naar de Ponyhof in Aagtekerke gaan ;) www.ponyhof.nl
erg brave paarden

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:35

Liiesjjj schreef:
Dankjewel voor jullie reacties!
We hebben bij hun een strand gemaakt, ging idd érg érg hard!
Ik had weer het geluk op op een Trekpaard te zitten.. Bolero dus.
Wat je al zei: Hij ging echt heel hard en bokken en strijgeren er tussendoor, echt een rampenpaard :P
Ik kreeg hem alleen maar stilgezet als ik mijn handen heel hoog deed en zagen maar (advies van begeleider)
Moniek moest op een haflinger die ook snel was, eentje met een hartjeskont die helemaal links in de stal staat in zo'n stant.
Maarja, volgende keer beter :)

haha ja idd _O- :') ik moest op Noortje een kleine gekke haf, beesten zijn echt te sterk in de mond, moest op advies van trees (een begeleidster) de teugels omhoog doen, en dan flink zagen.. naja de rem op dat beest is dus duidelijk 'kapot'.
Bolero was ook echt erg, lag in een scheur toen lisa daar op moest :=

een haflinger waar een meisje op zat dat we ook niet kende ging er zelfs bij liggen op het strand..

mijn indruk was: super leuke manege, mooi verzorgd, paarden staan er netjes bij maar sommige paarden zijn niet helemaal verantwoord om mee te geven.. en als alleen nogmaar kei hard zagen helpt om het paard te stoppen (ook tijdens draf en stap) vraag ik me af of t nog wel verantwoord is om met deze paarden naar buiten te gaan . ik zou ze eerder in de binnenbak houden ivm veiligheid :)

melloveshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:25

jaaah indd leuke paarden lekker fel hou ik wel van && ik had zelf duinrit en strandrit gemaakt , ik woon bij utrecht en ga in de meivakantie daarweer heen met zo vakantiehuisje van centerparks;p egt superr! :+ :+

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:33

Ik ga er ook regelmatig heen.
Ik bestel altijd een haf, Masha is mijn absolute favoriet! Niet drammerig maar wel snel genoeg :))
Verder heb ik er op Alina en Whiskey gereden, deze lijken me wel geschikt voor een iets minder zekere ruiter, ze zijn makkelijk terug te rijden. Noortje vind ik ook heel leuk, ze is erg snel maar ik vind niet da ze helemaal geen rem heeft, in de stukken tussen de galop was ze wel wat drammerig maar ze was wel goed terug te nemen uit de rengalop.

Maar ik vind alles nog verantwoord, paarden worden goed verzorgd, staan netjes op ijzers, propere stallen ed.

Muiisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:13

Ik vind Grol ook heel leuk!
Rengalop is super!
Ik ga altijd op Sanne of Samber
Die zijn heeel snel

X

melloveshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:15

jaaah is indd supeerr;p hahah okee;pp
k ging op masha en nog zo haflinger en nog meer whahha;p maar weet al die namen niet hoar:o haha

Muiisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:16

Ik heb gereden op Sanne Samber Twinkel en Hatsjie

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:17

Ik ben dr geweest.

Paard huren is zoveel euro. En dan aantal uren, maar dan is ie helemaal van jou.
Strandrit is minder, en dan zit je 2 uur op het paard
20 min, heen, iets langer dan een uur strand en dan terug.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:48

Muiisj schreef:
Ik heb gereden op Sanne Samber Twinkel en Hatsjie

Hatsji heb ik lang geleden ook nog op gereden, die was ook heel leuk. Maar die mag nu toch niet meer meedoen?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:26

Hatsjie is geen manegepaard meer, en staat sinds 1 1/2 jaar lekker met pensioen op de wei. Hij is dampig, en is nu van ongeveer 10 mensen die zijn kosten betalen, er zitten ook een aantal bokkers bij die hem deels hebben gekocht.
Super voor hem. Het is zo'n schatje.

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:17

Zijn er ook mensen hier die hun paard daar stallen? Hoe bevalt dat?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:11

Ons paard staat daar, al jaren, ook toen hij van de vorige eigenaar was, en het bevalt me prima, ruime weides, veel gezelligheid, en net als op iedere manege, heb je bij ons ook mindere mensen. Iedere week wordt de stal uitgemest door de manege, rest moet je zelf doen.
En 2x pd brokken en 2x pd flinke berg ruwdroogvoer. Mij bevalt het er prima, en zou er niet weg willen.
Ook zijn er een aantal mensen weggegaan, omdat het niet beviel, maar ook een aantal zijn weer net zo hard teruggekomen :D

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:12

Bedankt voor je info, ben aan het rondkijken voor stalling dus vandaar.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:18

ik had al zoiets begrepen ja :D Enne ik vind het goed te betalen, je zit voor een stal het hele jaar door incl stro, hooi, brok, voor ongeveer 275 euro, en zet je hem in de zomer dag en nacht op de wei, dan kom je op ik meen 84 euro ongeveer per maand.. pin me er niet op vast hoor.
En je kan overal heen, maar dat weet je denk ik zelf ook wel :)

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:55

Bedankt! valt idd wel mee, zeker omdat ik in het zomerseizoen toch weinig tijd heb. Ik vind het nadeel van een manege vaak de drukte, maar het is wel lekker dat je hier twee binnenbakken hebt voor in de winter. Ga ook nog wel even informeren bij Voac denk ik, dat is voor mij ongeveer net zo dichtbij.