Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
phormicola schreef:De ruiters met bp kunnen niet eens fatsoenlijk zitten, dus het risico voor ongelukken wordt nog groter.
phormicola schreef:Dakario schreef:bodyprotector is verplicht tot 16 jaar.Bron?
Ik vind het zwaar overtrokken. De ruiters met bp kunnen niet eens fatsoenlijk zitten, dus het risico voor ongelukken wordt nog groter.
Sonja schreef:phormicola schreef:De ruiters met bp kunnen niet eens fatsoenlijk zitten, dus het risico voor ongelukken wordt nog groter.
Inderdaad! De houding wordt er veel te star en gedwongen van.
En buiten dat geeft het ook nog eens een vals gevoel van veiligheid, en die vind ik ook link.
Ik had er laatst trouwens ook eentje af liggen die een BP aan had. Was een hele beste kneuzing op de rand van dat onding. Ze rollen niet meer door.
Quandro schreef:1 januarie andere manege.
Heb nog nooit met zo'n ding gereden en ben het niet van plan.
Als ik een sport wil doen waar ik volledig ingepakt ben , ga ik wel hockey doen.
Alleen de keeper
Quandro schreef:Ik heb mijn keuze al gemaakt .
1 januarie andere manege.
Heb nog nooit met zo'n ding gereden en ben het niet van plan.
Als ik een sport wil doen waar ik volledig ingepakt ben , ga ik wel hockey doen.
Circel schreef:Zou dat misschien kunnen liggen aan het veiligheidscertificaat? Of de manege is gewoon supervoorzichtig. Als het mis gaat zijn zij al snel aansprakelijk.
Lielle schreef:dat heb ik dus wel, en juist daarom kan ik conclusies trekken. Overigens kan ik er prima mee zitten, en het IMO beperkte nadeel van minder doorrollen (ik ervaar dat absoluut niet zo) weegt meer dan op tegen de blessures die je zonder zo'n ding oploopt als je ergens tegenaan valt. Maar daarmee geef ik het al aan, het is alleen zinvol in situaties waarin die kans groot is, zoals met crossen. Het heeft me al meermalen voor serieuzere blessures behoed, w.o. een gebroken rug.
Citaat:Heb nog nooit met zo'n ding gereden en ben het niet van plan.