stal 't Reelaer VS manege Gasselte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yael_Tdh

stal 't Reelaer VS manege Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 16:45

hallo bokkers
ik wil dit jaar op ponykamp/trektocht/ruiterkamp maar ik zit nu tussen 2 kampen te twijfelen

ponykamp Manege Gasselte
http://www.manege-gasselte.nl/index.html
+punten veel rijden (4uur),leuk programma niet alleen paardrijden

trektocht stal 't Reelaer
http://www.reelaer.nl/
+punten lijkt me wel heel erg leuk, kleine groep
-punten ben bang dat het te eentoonig wordt, veel buitenrijden en dat ik te weinig leer

wie is er naar alle2 de kampen geweest of een van deze of gaat naar een van deze kampen?
helup me please _/-\o_
sorry alweer een 10000e ponykamp topic :o

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:46

Ik ben bij t' Reelaer geweest! Echt een aanrader, super gezellig :D

En je leert echt wel veel! Wij gingen springen, crossen, natural horsemanship, buitenrit, dressuur en met de paarden gevoetbald! :D

Yael_Tdh

Re: stal 't Reelaer VS manege Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 16:55

dankje wel voor je reactie, ga je dit jaar weer?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:57

t reelaer was echt super! zeker een aanrader! Niet eentonig en heel gezellig, leuke leiding ook toen.

En meestal ga je niet naar een ponykamp om te leren maar om plezier te maken toch? :D

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 16:59

ja ook maar als ik weer naar huis ga wil ik wel wat geleerd hebben om thuis weer verder te gaan met rijden

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:00

Yael_my schreef:
ja ook maar als ik weer naar huis ga wil ik wel wat geleerd hebben om thuis weer verder te gaan met rijden

Daar heb je thuis les voor toch :D ? Dan moet je naar een instructiekamp gaan :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:04

Toen ik nog een heel klein meisje was ben ik ooit eens op een ponykamp bij stal 't Reelaer geweest.. En dat heb ik echt ervaren als een geweldige ponykamp! Ik was een jaar of 9, en ik was daar in mijn eentje maar ik vond het heel erg leuk. Daarna ben ik een stuk of 4 keer geweest bij Manege Gasselte, waar ik nu overigens vlakbij woon.. Wat ik op die leeftijd leuk vond, maar toen ik een jaar of 15/16 was vond ik het niks meer. Maar als je een jaar of 13 bent is het wel erg leuk hoor. Leuke buitenritten, leuke paarden, en je doet ook genoeg andere leuke dingen. Voor de rest vind ik het geen fijne Manege maar dat is weer iets anders.. :j

Dus beide heb ik als erg leuk ervaren, alleen bij Manege Gasselte ondernemen ze naast paardrijden en buitenritten ook erg veel andere leuke dingen.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 17:07

@_bitje_ ja ik heb der inderdaat thuis les voor, maar vind het fijn om er thuis weer mee verder te gaan. snap je punt wel. heb helaas geen paard mee beschikbaar om mee op instructiecamp te gaan

@eskimo welke vond jij dan leuker? ik ben dan 14 maar ik rijd wel thuis al in lessen met mensen van 19, is gasselte dan minder leuk?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:11

Vind ik moeielijk te zeggen omdat stal 't Reelaer al zo'n 10 jaar geleden voor mij is dus ik zou niet weten hoe het nu daar is. Wat ik daar heel erg leuk vond was dat het echt om het paard ging. Je was veel bezig met het paard, ze hadden buiten een cross baan waar je dan door het water mocht gaan, en op de laatste dag was er een soort toneelstuk die je met je paarden mocht opvoeren voor je ouders, dat vond ik ook erg leuk. En bij Gasselte draait het echt om het buitenrijden. Eerst ga je met alle mensen die daar op ponykamp zijn rijden, je krijgt dan een paard of pony toegewezen. Dan wordt je in groep 1 of 2 gedeelt. Dus of de beginners of de gevorderden. En dan ga je elke dag buiten rijden, je krijgt ook dressuur les en een spring les, en aan de einde van de week was er een wedstrijd. Tussendoor deed je heel veel spelletjes waar je móest mee doen, zoals levende stratego of zo iets, in het bos.. En dropping midden in de nacht. Het is wel heel erg veranderd maar nog steeds leuk.. Ik denk dat beide erg leuk is! Ga je er met een vriendin heen of in je eentje? En met je eigen pony?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:13

Het nadeel van Gasselte vond ik de donkere slaapzaal. Sowieso wilde ik niet op een slaapzaal en daardoor ben ik er nooit geweest :)
Over Rijmaaran ben ik wel heel tevreden overigens!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:14

Er is geen slaapzaal meer op Gasselte.. Dat was vroegah zo inderdaad, een groot donkere slaapzaal als je een trapje naar beneden ging. Nu is er een gang vol met kamers waar een stuk of 3/4 stapelbedden zijn in elke kamer. Dan slaap je dus met een groepje, wat op zich erg gezellig is :)

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:17

@ eskimo idd!! ik begeleid namelijk wel eens de ponykampen daar :D

ik zou je manege gasselte héééééééééél erg aanraden!!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:20

Eskimo schreef:
Er is geen slaapzaal meer op Gasselte.. Dat was vroegah zo inderdaad, een groot donkere slaapzaal als je een trapje naar beneden ging. Nu is er een gang vol met kamers waar een stuk of 3/4 stapelbedden zijn in elke kamer. Dan slaap je dus met een groepje, wat op zich erg gezellig is :)

Oh, dat is wel beter :)
Ik keek er in 2006

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 17:22

@eskimo ik ga waarschijnlijk alleen en zonder een eigen pony, heel misschien kan ik een manege pony meenemen maar die kans ik klein.

@ladyrosa wat is er zo bijzonder aan manege gasselte? en hoevaak rijd je buiten?

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 18:29

niemand meer?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:34

ik zou voor reelaer gaan (ik heb daar gelest).
je doet er verschillende dingen (dus niet eentonig) en er is leuke leiding+pony's/paarden.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:35

Ben toen ik 15 was naar Gasselte geweest, met een vriendin. Heb leuke week gehad, maar zou denk ik als ik nu zou moeten kiezen toch wel een ander gekozen hebben. Het was een beetje jong spul door elkaar, en wij waren al wat ouder..

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 18:43

@eclair98 ik heb gehoord dat de leiding erg jong is, is dat ook zo?
@Sneeuw88 wat was er niet leuk aan dan?

Snow_Feather

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:18

't Reelaer is écht een aanrader! Begeleiding kan bijna niet te jong zijn want je moet zoiezo 18 zijn om daar een ponykamp of Jongerentrektocht te begeleiden, alleen de extra's die zijn vanaf 16 geloof ik, maar dat lijkt me geen probleem :) Ook is het bij het reelaer zeker niet eentoning en leer ook écht heel veel! Je gaat elke dag namelijk weer want anders doen!! :D

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 15:49

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:44

ik zal niet naar gasselte gaan,
ben daar op ponykamp geweest en vond het heel erg tegenvallen.