en met longeren laat ze zich lekker los en heel ontspannen en loop ze ook vaak met haar neus op de loodlijn. Vaak ontspant ze wel, maar dan blijf haar neus wel voor de loodlijn.
Maar met rijden gaat dat allemaal wat minder (niet heel erg hoor), want dan zakt ze wel, maar dan komt het neusje niet op de loodlijn, maar blijft hij er voor hangen. Pakt je haar iets op gaat het hoofd gelijk weer ophoog. Ze was eerst altijd een hele erge sterrekijker. Ze wordt nou steeds losser, maar toch zou ik dat neusje nog meer naar me toe willen. Misschien ligt het er aan, dat ik gauw de teugels te lang laat? Ze kon namelijk eerst niet zo erg tegen druk in haar mond. Nou wel gewoon, maar nog doe ik het. Ook merk ik aan mezelf dat ik na voren ga met me lichaam als zij met haar hoofd naar voren gaat
Het is wel een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen, maar heb toch het idee dat ik iets fout doe. Na voren gaan met me lichaam let ik al op, maar dat heeft ook tijd nodig.Iemand tips voor deze dingen?
Ook daar heb ik last van vooral als ze begint te ontspannen. Zadel heb je gelijk in zal ik ook opletten! Tja wat zwaardere hals is Fell pony´s eigen, maar met oefenen moet het kunnen lukken. Ik longeer haar nou met dubbele lijnen, maar misschien toch beter met elastiek of iets?
, misschien ga ik dat wel eens proberen ga binnekort even naar de winkel.
.