Korte versie: onderuit in een bocht vanuit een paadje dat op het fietspad uitkwam, [***] tegen een betonnen muur geknald en ik het geluk gehad dat ik er langs links afvloog (anders had ik tussen [***] en de muur gezeten ...). We hebben er eigenlijk beiden niks aan overgehouden (het had véél erger kunnen zijn).
Heb daar even gezeten om te bekomen samen met [***] (die ging meteen grasjes knabbelen dus dat zat wel goed), heb er toen even een stukje langs gestapt om te kijken of alles wel echt ok was en toen er weer op. Meneer begon gewoon meteen op straat te draven (jaja, hij was achter en moest natuurlijk voorop lopen
) dus had nog wel zekerheid in de benen ... Verder ook niks aan hem gemerkt.Dus, hier zitten we nu .. een aantal dagen verder .. En ik moet zeggen dat ik er precies nog niet van bekomen ben .. Elke keer als ik naar 'm kijk zie ik alles weer gebeuren .. Heb er niet meer opgezeten sindsdien (ja, vlak erna maar niet meer echt rijden dus) maar dat moment gaat wel weer eens komen ..
En nu weet ik het niet goed .. Eigenaar zei al meteen erna van: misschien moet je er toch weer een bit inhangen .. Heb toen meteen gereageerd dat dat niet zou geholpen hebben, het waren gewoon de omstandigheden .. Maar ondertussen weet ik dat niet meer zo zeker. Misschien had ik 'm met bit toch even wat duidelijker het signaal kunnen geven van: ey, NU stoppen .. desnoods maar met pijn .. op dat moment zou het wel handig geweest zijn
Maarja, zeker weten doe ik het dus niet ...Reden dat ik zonder bit rij is omdat ik dat eens geprobeerd heb (had een halsterhoofdstel en ik dacht: waarom niet..) en toen merkte dat [***] er veel blijer van werd. Het echte verschil heb ik eigenlijk pas achteraf gemerkt, toen ik door omstandigheden weer eens met bit reed .. hij zat er toen de hele tijd mee te klooien en was echt niet zijn vrolijke zelf .. Daarna is het mij ook opgevallen dat hij best wel een kleine mond heeft (je ziet soms een stukje tong als hij gewoon ontspannen staat bv., vooral in de zomer ..?) en dus ja .. gewoon geen bit leek mij dan wel een optie .. Rij nu met touwhalster ..
Maarja, nu na dit alles .. Ik weet het gewoon even niet .. Misschien dat een ander bit (kleiner of dunner of weet ik het, zodat het ook hem past en comfortabel zit, moet mij er eens in verdiepen) toch wel kan helpen? Vooral om situaties zoals laatst te vermijden, net even dat extra effect zeg maar .. Of toch maar gewoon doorgaan op touwhalster en verder werken? (ik ga toch sowieso de eerste tijd niet meer hard gaan, en al helemaal niet op dat pad ..). Of nog een andere optie? Ik weet het niet ...

Als ik eens eindelijk weet wat ik wil
Weet niet, hij deed gewoon anders .. ook die hap hooi die hij op het laatste moment nog nam geraakte niet zo snel weg, dat viel 'm wel tegen denk ik