Knik in de hals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoraida_04

Knik in de hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:05

Ik rij nu sinds kort op een paard die in stap de hele tijd een knik in d'r hals maakt.
Zelfs als je de teugels geheel loslaat hangen gaat ze zelfs d'r kin op de borst lopen.
Iemand die ik ken zei dat ik haar dan een beetje moest aansporen zodat ze haar hoofd weer wat omhoog zou doen, maar hierdoor gaat ze alleen maar sneller.
Ze doet dit voor de rest ook alleen in stap..
iemand tips hiervoor??

Renszke

Re: Knik in de hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:00

klassiek geval van een paard wat in de houding gaat lopen. Waarschijnlijk is hij in het verleden erg in de mond gezeten en doet hij dit omdat hij dan hoopt dat hij het zo goed doet en met rust wordt gelaten.

Hou dus je handen stil. Hou wel contact en rij hem op je zit en met been. belangrijk is dat je paard zich leert te ontspannen als jij erop zit. Dus begin ook met een lekker los teugeltje en beloon hem zodra hij zijn hals wat strekt. Ook kun je hem gerust stellen door tegen hem te praten en tussendoor uitvoerig belonen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:50

een ophaal bit haalt het hoofd omhoog en kan een (tijdelijke) oplossing zijn, maar er kan ook een groter, medisch probleem zijn

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:30

amillia schreef:
een ophaal bit haalt het hoofd omhoog en kan een (tijdelijke) oplossing zijn, maar er kan ook een groter, medisch probleem zijn

een ophaal bit is geen optie aangezien het mijn paard niet is en ik niet van bit mag veranderen..
wat voor een medisch probleem kan het dan zijn?? ze heeft het alleen namelijk in stap.

@ Renszke: dankje voor de tips! ik zal ze zeker gaan gebruiken Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:39

Mag je ook niet een keertje bitloos proberen, kijken hoe die daar op reageerd?
Zoniet ga ik met Renszke mee..

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:52

Dat bitloos is idd wel een idee om te proberen, kan geen kwaad in ieder geval!

Verder klink je heel positief en begaan met het paard, dus dan gaat het helemaal goed komen!

Hoop nog te horen of je vorderingen boekt Haha!

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 19:00

jammer genoeg mag ik niet bitloos rijden, dit blijkt al eerder geprobeerd te zijn en daar is ze geheel stuurloos bij..
maar ik zal de tips uitproberen! Lachen