Elke vrijdag heb ik les op een manege pony, als ik nu kon zeggen onze manege is top; dus niet, maar dat ter zijde. Ik rijd dan meestal op Blitz, maar Blitz is niet van mij dus iedereen mag daar op rijden ik kan dus soms niet op blitz dan ga ik op bruno. Bruno is een ontzettend fijne ruin, maar heeft echt van die manege pony kwaaltjes. Zoals; Platdrukken tegen de bakrand, hangen aan de teugel, er vandoor stormen enz. Ik neem dan meestal een dressuurzweep mee op 'm en dan flikt ie dat soort dingen niet. Ok, bruno is totaal geen fijne pony om mee in galop te gaan hij had een tijd dat ie keihard ging bokken en gek doen maar dat is nu wel over.
Dus nu het probleem wat ter zake komt; Bruno vergeet de bochten. Als je aangeloppeerd in een hoek dan krijg je hem de volgende hoek niet door. Dus als het ware vergeet hij de bochten. Hij hard je ook je binnenbeen erbij houd hij gaat maar door over een grote volte in de midden zegmaar. Hoe zouden jullie dit doen? Met een zweep word hij helemaal panish, gaat ie schuimbekken en 't zweet staat hem dan nat op de hals.. Hij reageerd dus totaal niet op het binnenbeen in de bochten.
Verder is bruno niks niet gemeen, heel lief enzo alleen het probleempje is lastig..
Ik zou bruno dolgraag wegkopen van de manege, hun allemaal trouwens (als ik er geld voor had) maar helaas kan dit niet... Dus geen zeikerij over dat bruno een manege pony is, omdat ik op een ander forum ookal wat gemiep er overhad.

bedankt.
) dan moet het lukken. En als je hem regelmatig rijdt, moet hij er uiteindelijk toch ook iets van onthouden. Bespreek het ook met de instructeur/ instructrice, dat ze erop letten, en andere mensen die hem rijden ook extra aanwijzingen geven!