Weigeren bij springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nina14

Weigeren bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:11

Hee iedereen kan iemand mij helpen?

Ik rij op een pony. hij is een voltige pony end oet het goed. hij is heel lang niet bereden onder het zadel. en was eigenlijk alles verleerd. hij was ook veel ste dik.. hij werd maar 1 a 2 uur in de week gebruikt:| voor de rest stond ie op stal.. hij was nooit zo lief onder het rijden en gooide iedereen er af. en hij nee altijd zijn hoofd naar beneden of ging bokken of plette je tegen de bak rand aan en ook gwn op de muur af galoperen en dan net op het laaste moment de bocht om.. dus niemand wou er op.. maar mij leek het wel een mooie uitdaging.. eerst wel wat van die problemen gehad maar dat is nu allemaal over hij heeft alle trucjes weer onder de knie en hij doet het prima!! hij is ook een heel stuk afgevallen en ademt nu ook niet meer zo zwaar.. maar nu wou ik een keertje springen.. eerst gewoon over balkjes heen lopen en ging prima.. maar hij stootte steets zijn hoefjes tegen de balkjes aan en dat leek me pijnlijk.. dus hebben we spagetie's gekocht ( van die slurfen waar ze ook me zwemmen) en hij is er niet bang voor ofzow maar zodra er en kruisje is of van die jerrycan's die we als balk steun zegmaar gebruiken als die er komen te staan gaat ie weigeren!! en ik weet niet wat ik er aan moet doen.. wij zijn een vrijwilligers voltige manege waar wij alleen voltige doen 6 dagen in de week.. en het draait allemaal op vrijwilligers de intructrice's en de kantine mensen.. en wij springen eigenlijk nooit dus van die spring standers te kopen kan eigenlijk niet uit dus gwn met jerrycan's.. hoe kan het dat ie gaat weigeren? kani emand mij wat tips geven??

Groetjes nina..

mick75

Re: Weigeren bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:59

Vindt hij de jerrycans niet gewoon eng? Loopt hij er wel normaal langs? Ben jij wel zeker genoeg? Hoeveel ervaring heb je zelf met springen? Begrijpt hij de bedoeling wel? Sommige paarden begrijpen niet dat ze OVER een hindernis moeten, heb het zelfs wel eens voor moeten doen voor een paard.

Laat hem heel goed opletten bij het over de balkjes lopen, zou pas echt een sprongetje maken als hij de balkjes netjes loopt. Liggen ze trouwens wel op een goede afstand? Als de balken te dicht bij elkaar liggen of juist te ver uit elkaar kan het zijn dat hij de passen niet goed kan nemen.

En zoek begeleiding!!! Iemand met kennis van zaken kan vanaf de grond vaak beter zien wat het probleem is en hoe je dat moet oplossen.

nina14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:18

Mm nee hij vind die jerrycan's niet eng hij loopt er normaal bij langs.. ik heb veel ervaring met springen! met mijn vorrige pony sprong ik L soms als de balken op de grond liggen springt hij er over heen als ik aan de henad met hem spring springt hij erook gewoon over heen!;) bedankt voor je andwoord.Knipoog

sharon11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:47

als hij de balkjes eng vind eerst eraan laten ruiken en kijken mischien wil hij er dan overheen