amazone77 schreef:vaak is het een rij technische fout,
ik heb jaren in het zelfde cirkeltje gezeten,maar alleen pakte mijn paard haar bit niet vast,maar gooide haar tong over het bit,en was alles kwijt,heb het toen helemaal verkeerd aan gepakt en ben gaan vechten met mijn paard,en geloof me dat ga je nooit winnen,een paard doet zoiets uit pijn en onmacht,ze wil maar 1 ding en dat is van de pijn af die de ruiter(meestal)veroorzaakt in deze gevallen.
ik ben toen ik inzag dat ik helemaal verkeerd bezig was met haar van instructuur veranderd en moest echt helemaal op nieuw beginnen,en dat heeft me jaren gekost om haar weer met rijden vertrouwen in mijn handen te krijgen,dit is inmiddels 7 jaar geleden,en ze loopt nu geweldig,en is nu erg fijn in haar mond geworden.
als ik deze instructeur niet had gevonden dan denk ik dat ik niet meer zou rijden op haar,was echt niet leuk om jankent van mijn paard af te stappen,en ruzie te moeten maken met het paard waar je zo veel van houd,maar toen der tijd wist ik niet beter en dacht echt dat het aan haar lag,dat ze er gewoon geen zin in had.
nu moeten we nog 1 puntje rijden in de L2 en dan mogen we over naar de M1.het is zo geweldig fijn rijden met een paard dat vertrouwen in je heeft,en kom nu elke keer met een big smile van mijn paardje af.ze is nu 15 jaar,maar gaat nog steeds beter lopen.
ik moest echt weer vanaf het begin gaan beginnen (basis)
ze moest mijn hand zelf weer gaan opzoeken,en dat heeft echt erg lang geduurd voordat ze dat uiteindelijk aan durfde.
pas als ze dat vertrouwen weer hebben kan je verder niet eerder,en raad je dan ook aan als je met plezier wil gaan rijden,om een HELE GOEDE instructeur te nemen,
iemand die er de tijd en het geduld wil opbrengen om jullie weer op het goede pad te brengen.
maar laat wel eerst uitsluiten dat ze niks aan haar mond of rug mankeerd,pas dan kan je verder op de goede manier.
heel veel succes met je paard.
en onthoud geduld word beloont,echt waar.
ps sorry voor het lange verhaal,maar kon het niet anders uitleggen.
Bedankt
!