paard slaat met hoofd en steigerd als het hem niet aanstaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klikoo

paard slaat met hoofd en steigerd als het hem niet aanstaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 13:48

Ik heb sinds 3 weken een nieuw paard, een super lief beest, en de keren dat ik bij die mensen op hem reed ging het super goed, de eerste week ging het verder thuis ook heel erg goed, maar nu is het een beetje omgeslagen. het was vanaf het begin al erg moeilijk om op mijn binnenbeen en buitenhand te rijden, vooral op links, op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat als het hem niet aan stond in stap hij stil ging staan en steigerde, in draf sprong die steeds ingalop. Dit alleen bij het losrijden, als ik door pakte en gewoon consequent bleef rijden en duidelijk was met wat wel en neit mocht reed ik hem er wel door heen, maar toch vind ik het heel erg vervelend, vooral omdat ik straks ook met concoursen ga beginnen, vind ik het niet fijn om bij het losrijden zo'n paard te hebben. Hebben jullie tips en weten jullie misschien waar dit vandaan komt? wij denken zelf heel erg aan gewoon uitproberen, het zadel is het niet, want dat is pas gemaakt.
alvast bedankt!

Petrichor

Re: paard slaat met hoofd en steigerd als het hem niet aanstaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:51

Hmm wss is hij bij de vorige eigenaar gewoon niet goed losgereden, en nu komt hij bij jou en jij wil hem duidelijk los rijden en over de rug.
Dit kan hij schijnbaar nog niet goed aan en dat gaan allemaal wat stugjes, en dan doet hem dat pijn en dan gaat hij zich er in verzetten.
Gewoon lekker blijven door vragen, als hij er straks aan gewent is gaat het wel over. Lachen

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:21

ik denk dat hij gewoon in de uitprobeerfase is. Bijna elk paard doet dit wel nadat je 'm een tijdje hebt. Gewoon volhouden en doorpakken als het nodig is. Hij moet gewoon even weten wat wel en niet kan

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:23

Je hebt hem nog maar 3 weken, jullie moeten nog heel erg aan elkaar wennen. Met mijn eigen paard heb ik een half jaar ..meningsverschilllen.... gehad voor we een team begonnen te worden. Als je nou zeker wilt zijn dat het idd wennen aan elkaar is, zou je er evt. een fysio oid bij kunnen halen, en het zadel na laten kijken. Dan ben je "zeker" dat het niets lichamelijks is. Ook is het leuk om wat grondwerk samen te doen, afwisseling ed.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:25

Ik heb dat nu ook soms nog met mijn merrie. Heb haar al een jaar. We gana ook meer buitenrijden dan in de piste. Ik vind het ook lastig. Dus ik ga ook wat meelezen moesten er nog andere dingen passeren. Bij mij steigert ze niet maar loopt net als een giraf en gaat amper vooruit in draf. Nadien is het over maar het is zoals bij jou echt niet leuk.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:40

het wordt nu langzaam al wt minder, bij het losrijden laat ie al wat meer los en bij het draven in het begin komt ie niet steeds meer omhoog en springt ook niet meer gelijk in galop als die het moeilijk vind, ook komt ie nie tmeer zo maar omhoog bij het halthouden, dus we boeken al vooruitgang Lachen