Galop problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_R

Galop problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 16:39

ik zit al een tijd te twijfelen of ik het hier wel neer zou zetten,maar misschien komen er wel handige tips uit voort.

Ik heb een 5 jarige ruin,die nu precies een jaar onder het zadel is.
Maar hij heeft nooit kunnen galopperen..!
Ik krijg er maar een paar passen uit,en dan gaat hij zodanig terug in tempo dat hij er wel uit móet vallen..ondanks dat ik hem toch echt wel duidelijk laat merken dat hij door moet gaan.
Als ik hem dan een tikje bij geeft gaat hij de lucht in.

Galop is hierdoor niet mijn favoriete oefening geworden,ik probeer het iedere keer weer,ook aan de longe,maar we krijgen hem níet in galop,of maar enkele passen.

Zelf ben je kapot en hij heeft niet eens een hele hoefslag gegaloppeerd.

Word er eigenlijk een beetje radeloos van Verdrietig

Wie herkent dit,of heeft een gouden tip?

Lichamelijke problemen zijn uitgesloten,want als ik hem achter een ander aanzet,galoppeerd hij wel,en haalt hij zelfs in..

amillia

Re: Galop problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:48

gewoon aan de dubbele longe gewoon in galop zetten en als hij zich eruit laat vallen hem flink aansporen en opjagen en niet opgeven tot hij net zolang heeft gegallopeert als jij wil (niet te veel in 1 x!) beloon je en is hij klaar met z'n werk

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:09

Toch wat gaan oefenen achter dat andere paard aan, zodat hij meer plezier krijgt in galopperen. evt ook in de bak. En dan af en toe van het paard weg.
zorg iig dat je paard goed aan het been word, want waarschijnlijk is hij ook gewoon een beetje lui. Maak ook veel overgangen en tempowisselingen zodat je paard sterker word.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:10

schoentje schreef:
Toch wat gaan oefenen achter dat andere paard aan, zodat hij meer plezier krijgt in galopperen. evt ook in de bak. En dan af en toe van het paard weg.
zorg iig dat je paard goed aan het been word, want waarschijnlijk is hij ook gewoon een beetje lui. Maak ook veel overgangen en tempowisselingen zodat je paard sterker word.

Klopt,hij is inderdaad niet goed aan het been,dit hebben we al verbeterd,inderdaad door veel overgangen en tempowisselingen.

Hij word al vlotter gelukkig Knipoog

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:20

Oke heb ik ook een tijdje last van gehad, dat ze niet in galop ging! vervelend, maar bij mijn pony was het gewoon een eigenwijze streek.

bij jou denk ik niet, aangezien ze het al een jaar niet doet.
heb je een goede band met hem?

Misschien kun je het galoperen aantrekkelijker voor hem maken.
Door met zijn 2en te gaan rijden, en hem een keer helemaal los laten gaan. Als de ander in galop gaat, zal jou ruin hem neem ik aan toch ook wel bij willen houden?

tip 1. ik zou hem eerst met alleen het zadel op zijn rug bij de ander in de bak/weiland zetten, en dan het paard dat wel in galop gaat aandrijven met een longeerzweep en dan kijken of hij in galop gaat met de ander mee. Is dat niet het geval? Dan zou ik het zadel er eens af halen en kijken of hij nou wel in galop gaat?

suc6.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:56

Buiten rechtuit galoperen, hier zijn ze over het algemeen voorwaartser en kunnen ze dus langer rechtuig galoperen.
In een bak moeten ze toch vaak voor ze goed en wel galoperen een bocht om en dat is vaker moeilijk voor hen.