Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb het aangepakt door niet bang te zijn. Ik hield mijn benen wel tegen de buik aan (wat al moeilijk was) en ik reed haar met mijn zit terug. Als ik mijn been nodig had om haar nageeflijk te laten lopen, een figuur of oefeningen te rijden of voor ee overgang legde ik heel iets mijn been aan. Dit is een kwestie van tijd tot het goed gaat. Intussen kun je je wel voorstellen dat ik een overdreven reactie kreeg op mijn been maar dat werd steeds minder. Ik reed heel bewust. Als ik wist dat ik mijn been aan ging leggen dan wist ik ook meteen haar reactie. Zo kon ik haar ook opvangen. Wat opvalt is dat als je een paard nageeflijk kan rijden aan het been dat ze ook niet meer onder je vandaan rennen. Dan is ze namelijk ontspannen en heeft ze geen reden toe. Succes! midgie schreef:Ik heb er zelf ook 2 die dit doen, zijn heel gevoelig en moet je puur op je zit rijden.
Als je het paard wat langer kent en je weet hoe ze reageren kun je heel voorzichtig af en toe proberen het been aan te leggen, dus heel langzaam opbouwen, niet te veel in een keer,maar ze zullen altijd gevoelig blijven, kan ook zijn voordelen hebben, een gevoelig paard is pikt ook de dingen sneller op als je het met heel veel rust uitlegt, een paard waar je constant moet voortdrijven is meer zweet werk.
Heel belangrijk, verlies niet je geduld en stap niet met een rotbui op want dan gaat het echt fout![]()
Wat bedoel je met juist gaat zitten?