Halsstrekken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charr_x

Halsstrekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 16:31

Noujaa, niet zo zeer het eigenlijke halsstrekken.. Ze volgt mooi mijn mand naar beneden, zakt goed, blijft goed in tempo...
Niks op aan te merken zou je zeggen, daar zit ook het probleem niet.

Die beginnen zodra ik haar wil omhoog wil laten komen. Vooral in stap, dan gooit ze dr kop in de lucht en gaat draven om er onderuit te komen. In draf verloopt het ook niet echt soepel, maar wel beter.

Verder loop ze de laatste tijd echt goed, lekker soepel door dr lijf, goed op de achterhand. Dus ik weet niet waarom ze juist hierbij vervelend doet. Heb vanalles geprobeerd (iedere keer opnieuw beginnen, streng afstraffen, op verschillende momenten tijdens het rijden,...)

Iemand tips? (vooral om het wegdraven te voorkomen?)

CM_

Re: Halsstrekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:37

Dus je bedoeld dat ze bij het teugels op maat nemen lastig doet?
Dan heb je dus geen aanleuning

Ook tijdens halsstrekken moet je aanleuning houden.
Of misschien heeft ze haken op de kiezen?

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 16:59

Aanleuning is er wel.. Haken zijn er niet..
Ze is de hele tijd ontspannen, alleen als ik terug mijn teugels op maat maak na halsstrekken, gaat ze draven.. Ik snap dat dat een manier is om er onderuit te komen, maar hoe los ik het op?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:56

Hoe geef je bij je paardje aan dat je je teugels weer 'op maat' wilt gaan pakken dan?

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:25

je moet proberen om altijd goed contact te houden via de teugels, bij mij werkte dat wel.
veel succes

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:18

Romyv schreef:
Hoe geef je bij je paardje aan dat je je teugels weer 'op maat' wilt gaan pakken dan?

Goh, das een goeie vraag! Clown Ik weet eigenlijk niet of ik het aangeef. Contact is er sowieso, ik maak me alleen zwaar om te voorkomen dat ze wegdraaft (wat dus niet werkt, hoewel ze verder vrij goed op mijn zit reageert)

Hoe geef jij dat aan?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:32

Op het moment dat ti in stap al tegen de draf aan zit met halsstrekken, kan je daar uit opmaken dat je paardje gigantisch op der voorhand valt. Wanneer je dan op welke manier dan ook de druk verhoogd, zal ze tegen de hand komen zoals je merkt..

Probeer eens met instappen met een lang teugeltje figuren te rijgen op je been en zit hulpen en uiteindelijk daarin te schakelen (probeer eens halt te houden zonder iets met je handen te doen!) als je dit lukt heb je namelijk meer tempocontrolle in stap, waardoor je ietse overhoudt.

Wanneer je je teugels op maat wilt maken maak je jezelf lang en zwaar om der iets terug te laten komen in tempo, hierbij je je been erbij om der achterbeen actief te houden.. dan komt je paardje vanzelf iets omhoog met der hoofd en kan jij teugels oppakken..

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:55

Romyv schreef:
Op het moment dat ti in stap al tegen de draf aan zit met halsstrekken, kan je daar uit opmaken dat je paardje gigantisch op der voorhand valt. Wanneer je dan op welke manier dan ook de druk verhoogd, zal ze tegen de hand komen zoals je merkt..

Probeer eens met instappen met een lang teugeltje figuren te rijgen op je been en zit hulpen en uiteindelijk daarin te schakelen (probeer eens halt te houden zonder iets met je handen te doen!) als je dit lukt heb je namelijk meer tempocontrolle in stap, waardoor je ietse overhoudt.

Wanneer je je teugels op maat wilt maken maak je jezelf lang en zwaar om der iets terug te laten komen in tempo, hierbij je je been erbij om der achterbeen actief te houden.. dan komt je paardje vanzelf iets omhoog met der hoofd en kan jij teugels oppakken..

Dat heb ik dus al geprobeert. Ik rij altijd los met lange teugels en bijna volledig op mijn zit. Overgangen en halthouden gaan goed. Ze heeft bijna altijd haar achterhand er goed bij. Ik zal eens proberen ook in stap nog eens goed opletten of haar achterhand mee is.
Het zal nog wel een tijd oefenen zijn! Toch bedankt voor je tips (doe ik het in ieder geval wel goed!)

edit: tijdens het halsstrekken zelf is ze ontspannen. Pas zodra ze merkt dat ik mijn teugels weer op maat wil maken gaat ze draven.
Hoe maak jij je teugels op maat? Met kleine stukjes links rechts of 1 kant helemaal en dan de andere?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:09

Ik strek mn armen altijdjes uit tijdens het halsstrekken zodat wanneer ze omhoog komt ik eerst mn ellenbogen meer buig en niet gelijk mn teugels hoef te verpakken.. En dan verpak ik ze omstebeurt

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:13

Romyv schreef:
Ik strek mn armen altijdjes uit tijdens het halsstrekken zodat wanneer ze omhoog komt ik eerst mn ellenbogen meer buig en niet gelijk mn teugels hoef te verpakken.. En dan verpak ik ze omstebeurt

Hé die ga ik eens proberen!
Ik laat haar namelijk mijn hand volgen, maar laat steeds mijn teugels langer worden. Tot het laatste stukje, ik kan beter het laatste stuk wat meer mijn armen te strekken..