Spring Probleempje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Spring Probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 13:26

Heey ! (Ik heb dit keer alles nagekeken er zat geen dezelfde als dit topic by)
Afbeelding
Dit is mijn paardJe Seth, ik rij vooral dressuur met hem (let niet op mijn zit by de foto Sigaar ) Maar binnenkort ga ik ook een springwedstrijdje doen. Maar 40 cm Haha!
Alleen ik heb gisteren eens geoefend , maar by ong. 30 cm gooit tie gewoon de balk eraf. Hij springt heel erg breed

Buiten over boomstammetjes kan hij wel.

Hij is 13 maar heeft totaal geen springervaring Vingers aflikken heeft iemand tips?

Nog een foto:
Afbeelding

Reneetjuh85

Re: Spring Probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:33

Wat bedoel je precies met breed springen? Bedoel je dat ie vroeg af zet en laat neerkomt en dus eigenlijk niet omhoog komt? Je kunt een drafbalk voor een hindernis leggen zodat hij hulp krijgt bij het afzetten. Verder weet ik ook niet hoever je met dressuur bent. Als hij geen goede (ontwikkelde) achterhand heeft wordt springen ook al moeilijker. Ik ken je paard niet maar er zijn ook dieren bij die niet snel onder de indruk zijn en dus beter springen als de hindernis wat hoger staat... Maar je kunt je paard dus in ieder geval al helpen door er 1 of meerdere drafbalken voor te leggen en als laatste tip (Ik weet niet of je dit al doet) wil ik je meegeven dat als je gaat springen is het slim om een grondbalk en/ of een schuine balk onder de hindernis te doen (dus maar aan 1 kant opgehangen) zodat ze beter kunnen inschatten hoe hoog een hindernis is. Ik hoop dat je hier iets mee kan.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 13:45

Reneetjuh85 schreef:
Wat bedoel je precies met breed springen? Bedoel je dat ie vroeg af zet en laat neerkomt en dus eigenlijk niet omhoog komt? Je kunt een drafbalk voor een hindernis leggen zodat hij hulp krijgt bij het afzetten. Verder weet ik ook niet hoever je met dressuur bent. Als hij geen goede (ontwikkelde) achterhand heeft wordt springen ook al moeilijker. Ik ken je paard niet maar er zijn ook dieren bij die niet snel onder de indruk zijn en dus beter springen als de hindernis wat hoger staat... Maar je kunt je paard dus in ieder geval al helpen door er 1 of meerdere drafbalken voor te leggen en als laatste tip (Ik weet niet of je dit al doet) wil ik je meegeven dat als je gaat springen is het slim om een grondbalk en/ of een schuine balk onder de hindernis te doen (dus maar aan 1 kant opgehangen) zodat ze beter kunnen inschatten hoe hoog een hindernis is. Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Ik bedoel dat tie niet hoog springt maar heel ruim Bloos , Ik heb geprobeerd met een balk eronder ging wel beter , (deze foto is van paar weken geleden)Afbeelding
Ik ben wel redelijk ver, Op L niveau. Maar ik rijd niet veel wedstrijden.
Bedankt voor de tip !

Mizzzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:36

Met een balkje ervoor is inderdaad een goed idee, misschien iets meer aandrijven voor de sprong? Of 'vliegt' hij er dan ook overheen?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:39

Of misschien een dubbelsprongetje, zodat tie niet ruim kán springen omdat hij dan niet uitkomt bij de volgende hindernis. Als je dat gaat doen, zou ik wel eerst gewoon heel laag beginnen, zodat hij kan wennen aan 2 hindernissen achter elkaar! En misschien is het een idee om anders nog even te wachten met de springwedstrijd! Springen moet ook leuk voor hem blijven!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:22

goed je been erbijhouden en mischien de hindernig anders hoger maken, want sommige nemen bij een lage de moeite niet

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:42

hee ! harstikke bedankt voor reacties ! kan ik echt wat mee ! ik heb zondag de wedstrijd, ik heb voor het laagste gekozen, 40 cm. Dat redt tie wel xD in het bos ga ik namelijk wekl altijd over hele hoge boomstammen heen, haalt tie makkelijk .. Maar egg bedankt !

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:43

30 cm is waarschijnlijk te laag voor hem om echt erover te moeten springen, probeer eens een hogere sprong. en kijk eens hoe hij daarover heen gaat

houvankrissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:28

Evelyne79 schreef:
30 cm is waarschijnlijk te laag voor hem om echt erover te moeten springen, probeer eens een hogere sprong. en kijk eens hoe hij daarover heen gaat

Jah, ik had ook zo´n pony. Als ik te laag ging springen, had ze er op de een of andere manier geen zin in. Maar toen ik de hindernis hoger zette begon m´n pony weer geweldig te springen....
Ik weet niet of dit ook het geval is bij jou pony, maar je kan het proberen.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 15:05

houvankrissy schreef:
Evelyne79 schreef:

Jah, ik had ook zo´n pony. Als ik te laag ging springen, had ze er op de een of andere manier geen zin in. Maar toen ik de hindernis hoger zette begon m´n pony weer geweldig te springen....
Ik weet niet of dit ook het geval is bij jou pony, maar je kan het proberen.[/quote
morge ga ik naar springterrein , ik ga proberen Bloos

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:58

je hoort idd veel dat als paarden de hindernis laag vinden dat ze lui worden.
dit kun je oplossen door veel in uitje =s te springen en dan bedoel ik ook echt 3 of 4 achter elkaar.
zo leert hij dat hij aktief moet blijven op het achterbeen ook bij lage sprongetjes.
dit doen prof springruiters in de training trouwens meer dan het hoge werk dat doen ze eigenlijk alleen in de wedstrijden en in de training rijden ze voornamelijk in uitjes.