Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romyv schreef:Open en sluiten op je been en zithulpen zodat je die leert verfijnen..
silfie35 schreef:Romyv schreef:Open en sluiten op je been en zithulpen zodat je die leert verfijnen..
Ik kan weinig tot niks doen met mn benen op het paard. Probeer vaak een beetje te kneden met mijn hand wat op sommige stukjes goed gaat maar op sommige stukken ook helemaal niet.

piewie schreef:Ik kan weinig tot niks doen met mn benen op het paard. Probeer vaak een beetje te kneden met mijn hand wat op sommige stukjes goed gaat maar op sommige stukken ook helemaal niet.
chokotoff schreef:@Romyv: eerst even profiel lezen, kijk verder dan je neus lang is!
@TS: kan je geen zweepje gebruiken ipv beenhulp? Met een vriendelijk tikje net achter je laars kan je dezelfde boodschp doorgeven!

Elisaburger schreef:uhm,
als je bijvoorbeeld een grote volte rijd bij A he? dan doe je , A - X - A zeg maar.
als je dan van de hoefslag afgaat leg je je buitenbeen wat naar achter, om zo je paard te 'begrensen". dat doe je eigenlijk altijd als je wilt afwenden

piewie schreef:Elisaburger schreef:uhm,
als je bijvoorbeeld een grote volte rijd bij A he? dan doe je , A - X - A zeg maar.
als je dan van de hoefslag afgaat leg je je buitenbeen wat naar achter, om zo je paard te 'begrensen". dat doe je eigenlijk altijd als je wilt afwenden
Lees eerst het topic even door, ts kan haar benen niet gebruiken, dat vermoeilijkt het probleem.
Ga als ze het wijken voor de zweep goed begrijpt etc. oefenen met wijken enz. Hoop dat het allemaal gaat lukken, maar ik heb er zeker vertrouwen in.