Volte rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Volte rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 12:53

Ik heb nog steeds heel erg moeite om een echte ronde volte te rijden in stap. Aangespannen lukt het goed en in draf gaat het ook wel redelijk maar in stap is het gewoon bijna een vierkant.

Heeft iemand tips?

Romyv

Re: Volte rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:03

Open en sluiten op je been en zithulpen zodat je die leert verfijnen..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 13:21

Romyv schreef:

Ik kan weinig tot niks doen met mn benen op het paard. Probeer vaak een beetje te kneden met mijn hand wat op sommige stukjes goed gaat maar op sommige stukken ook helemaal niet.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:26

silfie35 schreef:
Romyv schreef:

Ik kan weinig tot niks doen met mn benen op het paard. Probeer vaak een beetje te kneden met mijn hand wat op sommige stukjes goed gaat maar op sommige stukken ook helemaal niet.

Waarom kan je niets met je been doen? Als je geen been hulpen kan geven, moet je ook niet met je handen aan zn mond zitten maar eerst dat paard aan je benenhulpen krijgen!

chokotoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:33

@Romyv: eerst even profiel lezen, kijk verder dan je neus lang is!
@TS: kan je geen zweepje gebruiken ipv beenhulp? Met een vriendelijk tikje net achter je laars kan je dezelfde boodschp doorgeven!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:38

Waarom kan je niets met je been doen? Als je geen been hulpen kan geven, moet je ook niet met je handen aan zn mond zitten maar eerst dat paard aan je benenhulpen krijgen![/quote]

Beetje onzinnig antwoord hierboven...
Ik rij maar met 1 been, omdat mijn andere na 10min op is. Wat ik geleerd heb, is om met mijn gewicht te rijden en in het begin had ik 2 zweepjes erbij. Wanneer ik een volte opging, legde ik mijn binnen zweepje tegen de hals en wanneer hij over zijn schouder liep het buitenste zweepje. Ook mocht ik van mijn instructrice kneden met mijn handen. Over het gewicht verplaatsen heb ik heel lang over moeten doen. Is toch weer heel anders leren rijden.
ik leg mijn gewicht naar binnen zodra ik de volte op ga, maar zodra ik merk dat ie daardoor kleiner wordt, leg ik mijn gewicht weer wat naar buiten.
Is beetje lastig om zo hier neer te schrijven, maar ik hoop dat je snapt wat ik ermee bedoel.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 13:42

piewie schreef:

Waarom kan je niets met je been doen? Als je geen been hulpen kan geven, moet je ook niet met je handen aan zn mond zitten maar eerst dat paard aan je benenhulpen krijgen![/quote]

Beetje onzinnig antwoord hierboven...
Ik rij maar met 1 been, omdat mijn andere na 10min op is. Wat ik geleerd heb, is om met mijn gewicht te rijden en in het begin had ik 2 zweepjes erbij. Wanneer ik een volte opging, legde ik mijn binnen zweepje tegen de hals en wanneer hij over zijn schouder liep het buitenste zweepje. Ook mocht ik van mijn instructrice kneden met mijn handen. Over het gewicht verplaatsen heb ik heel lang over moeten doen. Is toch weer heel anders leren rijden.
ik leg mijn gewicht naar binnen zodra ik de volte op ga, maar zodra ik merk dat ie daardoor kleiner wordt, leg ik mijn gewicht weer wat naar buiten.
Is beetje lastig om zo hier neer te schrijven, maar ik hoop dat je snapt wat ik ermee bedoel.[/quote]

Bedankt voor de tip! Ga daar zeker wat mee doen Haha!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:43

chokotoff schreef:
@Romyv: eerst even profiel lezen, kijk verder dan je neus lang is!
@TS: kan je geen zweepje gebruiken ipv beenhulp? Met een vriendelijk tikje net achter je laars kan je dezelfde boodschp doorgeven!

ok, duidelijk.. ik lees nooit de persoonlijke info als ik naar het profiel kijk Clown

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:50

Ik zag dat je op een fries rijdt super, ik heb er ook 1.
Mocht je nog meer vragen hebben, daar sta ik altijd voor open hoor. pb me maar. Vind het leuk dat mensen met een handicap ook gewoon blijven rijden en dat we elkaar kunnen helpen

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:10

Het lijkt me moeilijk als je niet goed met je benen kunt rijden. Ik heb zelf altijd mensen geholpen met geestelijke en/of lichamelijke beperkingen maar deze beperking ben ik nog niet tegen gekomen. Ik vind het echt knap dat je kan rijden. Ja ik zat even na te denken over een goede tip. Wat altijd wel goed helpt is de richting op kijken waar je heen gaat. Daardoor kun je je gewicht ook makkelijker verplaatsen zoals Piewie al zei en kun je zo sturen. Hopelijk gaat het je lukken, succes! Lachen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:36

Ga vanavond weer rijden dus ga proberen de tips toe te passen! Hoop dat het lukt! Laat het zeker weten!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:00

veel geduld houden en misschien een keertje priveles?
veel succes!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:12

Nou hoe is het gisteravond gegaan, ben natuurlijk wel nieuwsgierig he

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 11:26

Heb het geprobeerd en het werkte echt super! Kreeg hem voor het eerst netjes rond! Bedankt voor alle tips!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:29

Mooi dat het zo goed is gegaan, maar onthoudt wel, dat het niet elke keer zo gaat he. Het paard moet er ook aan wennen en je hebt echt de UPS en DOWNS, dat heb ik nog steeds. Maar zelf zul je dat ook wel weten.
Ben in ieder geval blij dat het goed is gegaan, nu kun je ook rustig gaan proberen wanneer jij en je paard er klaar voor zijn om te gaan wijken enz.

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:31

uhm,
als je bijvoorbeeld een grote volte rijd bij A he? dan doe je , A - X - A zeg maar.
als je dan van de hoefslag afgaat leg je je buitenbeen wat naar achter, om zo je paard te 'begrensen". dat doe je eigenlijk altijd als je wilt afwenden

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:40

Elisaburger schreef:
uhm,
als je bijvoorbeeld een grote volte rijd bij A he? dan doe je , A - X - A zeg maar.
als je dan van de hoefslag afgaat leg je je buitenbeen wat naar achter, om zo je paard te 'begrensen". dat doe je eigenlijk altijd als je wilt afwenden

Lees eerst het topic even door, ts kan haar benen niet gebruiken, dat vermoeilijkt het probleem.

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:11

ik heb het even gelezen en super dat het je gelukt is, volhouden nu.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 20:06

piewie schreef:
Elisaburger schreef:
uhm,

Lees eerst het topic even door, ts kan haar benen niet gebruiken, dat vermoeilijkt het probleem.

zijn Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Ga als ze het wijken voor de zweep goed begrijpt etc. oefenen met wijken enz. Hoop dat het allemaal gaat lukken, maar ik heb er zeker vertrouwen in.