rechter galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

rechter galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 14:01

hoi, ik rijd een paardje voor iemand die er te groot voor is,
maar hij is heel erg stijf en stug (iemand daar trouwens nog tips voor?) en
ik denk dat hij daardoor heel moeilijk rechtsom aanspringt. ik kan net zo vaak doorgaan met proberen maar het lukt echt gewoon niet goed. alleen aan de longeerlijn lukt het nog wel, alleen dat is dan ook na zoiezo al iets van 5x aangesprongen te hebben. heeft iemand hier tips of ervaring mee?
ik heb ook al heel vaak steeds gelongeerd en dan zo vaak mogelijk proberen goed die kant om aan te springen, maar het heeft niet gewerkt..

Groetjes Emma

midgie

Re: rechter galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:19

Ik zou zeggen ga eerst een gymmen/rechtrichten aan de hand en als hij goed loopt in stap en draf dan pas de galop.
De zijgangen , zoals schouderbinnen en traver maken het de achterhand sterk en soepel.
Als je vind dat de galoponder het zadel gewoon te moeilijk is gewoon even niet doen , met rust en geduld trainen dan kom je er vanzelf.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:23

Veel overgangen rijden! zorgen dat zijn achterhand sterker wordt! Ga naar het bos en laat hem flinke stukken galloperen..balkjes draven, in uitjes springen..ik rij een merrie van 7 die niet eens kon galloperen, nu met 3wkn is de galop rechtsom bevestigd en linksom komt er nu redelijk door Knipoog en niet teveel focussen op die galop! Komt vanzelf!

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:12

Laat het zadel eens nakijken, de kussens in het zadel kunnen ongelijk zijn door een scheve ruiter of paard. Succes

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:16

midgie schreef:
Ik zou zeggen ga eerst een gymmen/rechtrichten aan de hand en als hij goed loopt in stap en draf dan pas de galop.
De zijgangen , zoals schouderbinnen en traver maken het de achterhand sterk en soepel.
Als je vind dat de galoponder het zadel gewoon te moeilijk is gewoon even niet doen , met rust en geduld trainen dan kom je er vanzelf.

Hoe kan je je paard rechtrichten aan de hand? Heb je hier tips en oefningen voor?