Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zal binnenkort eens met de eigenaresse praten over het laten komen van een fysio/da. En de site van Reneetjuh85 eens doorspitten.
Reneetjuh85 schreef:Een paard is net als een mens links of rechts handig noemen we het maar even. Als wij rijden vragen we eigenlijk dat ze zowel links als rechtsom alles over goed kan. Nou daar trainen we ze dus voor. Soms gaat dat niet goed en raakt 1 kant overontwikkeld en op de andere kant lukt niks meer. Maar we willen eigenlijk dat ze rechtgericht lopen. Kijk eens op deze site: http://www.paardenbegrijpen.nl en dan onder het kopje rechtrichten. Probeer erachter te komen waar haar scheefheid zit en hoe je dat op kunt lossen... Hopelijk heb je hier iets aan. Ik zie je paard nu natuurlijk niet lopen dus ik kan je geen rechtstreeks advies geven. Succes!
Annemiekbram schreef:probeer als je op de volte zit je binnenhand (in dit geval dus je rechter) naar binnen te doen. Links blijft tegen de manenkam en rechts echt overdreven ver naar binnen. Dit ziet er in het begin best maf uit, maar als het werkt kun je natuurlijk steeds iets minder doen.
En anders ook idd fysio/osteopaat bij laten komen.
succes
Alleen zo kun je wel misschien een oorzaak achterhalen en misschien begrijpen hoe dat is gekomen. Zo was mijn advies in ieder geval bedoeld
Toen ik een paard reed die vastpakte moest ik aan de kant waar ze vastpakte meer doorvragen op de volte qua stelling en buiging en dan overdreven weer loslaten. Eigenlijk dat ze dus je hand volgt zonder aan de teugels te trekken of de teugels los te laten. Langzaam aan werd het beter en later was ze weer goed te rijden. Wel moet ik erbij zeggen dat je nu de linkerhand niet moet vergeten. Anders stel je je paard om in plaats van bij zeg maar
Succes!