Ze houdt haar hoofd zo raar..!! :?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

priekjuh

Ze houdt haar hoofd zo raar..!! :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 15:23

Hee,

beetje rare titel misschien Tong uitsteken
Maar toch, ik wil het even aan jullie vertellen, misschien hebben jullie wel tips ofzo..

Ik heb een haflingermerrie, Jara, van 11 jaar.
Bij het rijden is ze hartstikke braaf, MAAR..

Ze loopt soms uit zichzelf aan de teugel, maar doet dan helemaal haar mond open. Vaak loopt ze ook met haar hoofd helemaal scheef. Zelfs als ik de teugels helemaal los laat hangen, BLIJFT ze zo raar doen. Verward

Voordat ik haar kocht heb ik haar ook laten nakijken, en er staat op dat papier dat ik haar tanden moest laten nakijken. Wat denken jullie, zou het daar door kunnen komen?

o ja, en als het dus komt doordat er iets mis is met haar tanden, is het dan wel eerlijk om haar ervoor te straffen, of om moeite te doen om het op te lossen? Ik rijd trouwens met een heel gewoon , dubbelgebroken bitje. Knipoog

Nou, graag reacties!
Haha!

Zoe_Simba

Re: Ze houdt haar hoofd zo raar..!! :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:24

waarschijnlijk pijn in der mond tandarts laten kopen ponytje wat ik reed deed dat ook altijd bleek kiespijn te zijn ..

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:25

Eerst tanden eens laten nakijken en lichamelijke klachten uitsluiten. Ik denk niet dat dit een rijtechnisch probleem is.
succes ermee

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:27

Ik zou idd naar de tanden laten kijken Ja
Het zou ook rijtechnisch kunnen zijn als jij 1 hand heel erg vast zou blijven houden,
maar aangezien ze het ook bij lange teugel doet kan het heel goed wat met der tanden zijn..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:34

Grote kans dat ze haar tong over het bit gooit. Dit kunnen ze doen als ze last van het gebit hebben, dus zeker de moeite waard om dit even na te laten kijken.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:04

Ja is wel zo verstandig als je haar gebit na laat kijken, zeker als het aangeven is bij de koop.
Waarom moet je haar straffen , dat snap ik even niet??
Als een paard de mond open doet , doet ze dat echt om een rede en is het oneerlijk daarvoor te straffen.
Zou zeggen ga eerst eens wat meer op je eiegn rijtechniek letten en op les, dat helpt jou misschien al meer je pony begrijpen, je bent 13 jaar zag ik in je profiel en hebt dus nog een hoop te leren en met straffen kom je niet verder.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:07

Wel heel toevallig, ik was gister op de manege en er waren mensen aan het rijden die net een nieuw paard hadden gekocht. En dit paard deed precies hetzelfde.
Maar dan in de hoek bij C.. en alleen op de rechterhand.

Hoofd ophoog, en met de neus naar binnnen..

Heel raar.. maar zij wist ook niet wat ze eraan moest doen. Hier komt het waarschijnlijjk door het zadel, want ze hebben pas een nieuw zadel.

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 19:45

midgie schreef:
Ja is wel zo verstandig als je haar gebit na laat kijken, zeker als het aangeven is bij de koop.
Waarom moet je haar straffen , dat snap ik even niet??
Als een paard de mond open doet , doet ze dat echt om een rede en is het oneerlijk daarvoor te straffen.
Zou zeggen ga eerst eens wat meer op je eiegn rijtechniek letten en op les, dat helpt jou misschien al meer je pony begrijpen, je bent 13 jaar zag ik in je profiel en hebt dus nog een hoop te leren en met straffen kom je niet verder.

Sorry hoor, maar leeftijd heeft niks te maken met rij-ervaring en je paard begrijpen.
Als een pony niks lichamelijks verkeerd heeft, en ook bij lange teugels aan het bit trekt en snokt, kan dat ook gewoon stoutigheid zijn Scheve mond

Ik zat al vanaf mn 4e op de pony's, en heb vanaf mn 6e gewoon hartstikke goede lessen gekregen. ik heb ook een eigen pony, en bij elkaar heb ik toch best wat ervaring.

paardlove12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:18

hoii

ik heb dit ook gehad met een pony, ik zou eerst de tanden na laten kijken en als dat het niet is.. De atlas (zit op der hoofd) kan scheef zitten dus als het de tanden niet zijn de fyshio even laten komen. vaak is dit geen rijtechnische probleem.

succes

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:43

Ik zou eerst haar mond inderdaad even na laten kijken,
als het probleem er daarna nog is, zou ik met een instructrice aan de gang gaan en misschien wel een arts ofzo? voor eventuele pijnlijke punten in bijv. nek?

Loshana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:09

Het is denk ik wel verstandig ja om haar even na te kijken bij de tandarts.
Als het daarna nog steeds zo is, zal ik eens een goede les nemen en advies vragen aan een goede instructuer.Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:14

hoe lang heb je het paardje inmiddels?
Als je het advies krijgt om de tanden na te laten kijken, waarom is dat dan nog niet gebeurt?

Kimm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:05

Heb je inderdaad al naar de tanden laten kijken? dat is vaak het probleem.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:08

Hoe lang heb je haar al, en waarom hebben jullie de tanden niet laten nakijken als dat wel op het papier stond?
Ik denk dan dat het inderdaad komt aan haar tanden.
Misschien zou je even een keer kunnen proberen bitloos te rijden, en kijken of ze het dan ook doet?