Ik rij al een aantal jaar op mijn haflinger, en dat gaat echt super goed.
Vroeger maakte we veel buitenritten, naar mijn huis toe (een uur stappen) en weer terug.
Maar de laatste tijd heeft ze iets nieuws, ze gaat ineens midden op de weg stil staan.
Ze wil dan niet meer vooruit, ik heb het eerst rustig op proberen te lossen door met een klein
knopspoortje te gaan rijden. Maar dit gaf helemaal geen effect. Mijn pony kan niet tegen zwepen, als ik die erbij pak om een tikje te geven gaat ze alleen nog maar harder achteruit.
Nou ben ik afgelopen 2 weken naar Friesland geweest om ponykampen te begeleiden en toen is mijn pony mee gegaan omdat ik haar anders 2 weken niet kon rijden. We hebben daar alleen in de bak gereden en daar ging ze dus ook ineens stil staan. Terwijl ze het thuis alleen op buitenrit doet.
Toen heb ik andere sporen gekocht van 2,5/3 cm. Met een ''scherpe'' achterkant. In de bak liep ze daarna super en ze ging niet meer stil staan.
Maar toen ging ik net thuis weer een stukje buiten rijden en weer vertikt ze het om door te lopen!
Dus ik heb het eerst rustig geprobeerd met m'n sporen maar dat ging niet toen ben ik wat bozer geworden maar ze loopt alleen nog maar achteruit.
Ik ben ten einde raad want met zweep lukt niet en met sporen ook niet meer.
Als er iemand naast loopt wil ze trouwens wel terwijl het gewoon bekende stukken voor haar zijn.
Heeft iemand tips hoe ik haar weer kan laten lopen als ze stil gaat staan ??
Bedankt voor het lezen van m'n lange verhaal
.Groetjes Melissa
!