Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
niet helemaal met Alet eens. Ik rijd schouderbinnenwaarts - als het eenmaal bevestigd is - vooral op zit en binnenbeen, buitenhand zet in 1e instantie de schouder naar binnen en ontspant dan, net als binnenhand voor stelling. Binnenbeen bewaakt de buiging (en zegt bij de inzet "ho, niet volte in maar hoefslag op") en buitenbeen ligt eigenlijk gewoon stil. Ik drijf niet met mijn buitenbeen de schouder naar binnen, als ik dat zou doen ga ik naar een appuyement toe. Lielle schreef:Hoe rijd jij een volte in? In feite is dat exact de hulp voor schouderbinnenwaarts.
Ovrigens vind ik 'blokkeren' in de buitenhand erg vreemd. Het buitenvoorbeen moet ook nog ruimte krijgen om weg te kunnen. Hetzelfde geldt voor je opmerking over ophoudinkjes en gefriemel. Een halve ophouding is vooral op je zit en dient om het binnenachterbeen te activeren, essentieel voor een goede sb.
Ik ben het ook alniet helemaal met Alet eens. Ik rijd schouderbinnenwaarts - als het eenmaal bevestigd is - vooral op zit en binnenbeen, buitenhand zet in 1e instantie de schouder naar binnen en ontspant dan, net als binnenhand voor stelling. Binnenbeen bewaakt de buiging (en zegt bij de inzet "ho, niet volte in maar hoefslag op") en buitenbeen ligt eigenlijk gewoon stil. Ik drijf niet met mijn buitenbeen de schouder naar binnen, als ik dat zou doen ga ik naar een appuyement toe.
(en de ruiter ook
)