Jong paard in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Walco_Aqua

Jong paard in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:36

Hoi, we hebben een paard van 3 en eerst ging de galop heel goed maar hij probeert me nu een beetje uit. Wat normaal is voor jonge paarden denk ik. Zodra ik nu in de rechtergalop ga en op de volte wil trekt hij naar links en dus naar de bakrand toe. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik pak zelf te snel mn binnenhand vast maar die moet ik juist loslaten en mijn buitenhand bij me houden.

poes

Re: Jong paard in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:38

Paard zoekt balans.

Zit je zelf goed recht en mee met de galop?
Verder je beide handen in gelijke mate (!!!) wat wijder zitten en been geven, en niet te lang galopperen.
Neem hem ook liever op een grote volte of galoppeer eens op de tweede hoefslag. Geef hem vertrouwen en houd het luchtig, hij is nog zo jong!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:40

Hoe is zijn galop over het algemeen? Als hij pas 3 is kan ik begrijpen dat zijn galop nog heel onstabiel is. Galopeer veel lange rechte stukken, zodat hij zijn balans leert te vinden. Dan zullen de voltes vanzelf ook beter gaan.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:42

Ja het ging juist eerst heel goed en ik kon hem juist in de rechtergalop heel makkelijk rond rijden en ook voltes maken. Hij springt ook altijd goed aan. Hij is denk ik wat aan het zoeken. Ik ga proberen mn handen wat breder te zetten en desnoods halve voltes galopperen en dan weer in draf, dat het hele korte stukjes zijn.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:42

Kleine rechte stukjes galoperen. Kans dat hij steun zoekt op de bakrand ivm balans.
Gaat het goed dan belonen en afsluiten op deze mannier blijft het prettig voor het paard.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:43

Bedankt alvast voor de tips!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:42