Ik weet niet meer wat ik met mijn pony moet doen.
Mijn pony is lief totdat die een half uur gewerkt heeft dan opeens Flipt ie hem helemaal. hij begint te trekken en heeft zoveel kracht daar staat iedereen verstelt van.. , Rukt ze de teugels uit me handen.
Ze steigerd, Maakt sprongen met 4 benen te gelijk in de lucht, wil geen stelling meer, let niet meer op mij enzo.
Ook is het wel is zo dat het vanaf het begin af aan al zo is dat je erop gaat zitten en dan is ze gelijk druk en gek in de kop. en dan vooral als ze hengstig is dan kan je der niks mee.
Dit probleem is er al een tijdje maar er is niemand die er een oplossing of oorzaak voor weet.
een 2e probleem, Eerder kon je er super lekker mee buiten rijden ze was altijd lief en vond het geweldig. nu is het sinds vorig jaar herfst zo dat ik der de oprit niet meer afkrijg met andere paarden der bij voorop lopen achter aan lopen er tussenin helpt niet, buiten begint ze te steigeren draait om en rent terug, Als er iemand naast loopt , dan loopt ze wel mee maar houd goed in de gaten zodra ze de kans krijgt steigerd ze rent ze terug of loopt achteruit het prikkeldraad in langs de weg
toch vind ze buitenrijden nog steeds erg leuk, ze is ook nergens bang voor buiten ofzo er kunnen gewoon grote trekkers lang der heen rijden zonder dat ze er ook maar naar kijkt..MEDISCHE PROBLEMEN ZIJN NATUURLIJK AL NAGEKEKEN!
- de fyshio,
- de tandarts
- de dierenarts
- Zadelmaker.
Het is een merrie van 12 jaar.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Groetjes,
. Corrigeren en volhouden - meestal houd het op wanneer ze merken dat niet zij maar jij de baas bent.. Merk dat de spanning oploopt tijdens het rijden?
vaak zie ik de oorzaak van het probleem wel aankomen, kom maar eens langs, al weet ik niet waar je woont.