( maar wel vanuit tips die hun hebben gegeven) Afgelopen dinsdagavond weer les gehad van een nieuwe instructrice en ik meteen naar haar toe dat mijn gallop echt bagger was en dat ik het dus had geprobeert via eigen ingeving maar dat dat ook niet hielp. Toen heeft ze me daarin verder begeleid en ze zei. je probeert het maar een keer in de hoek > buitenbeen achter de singel en druk op je buitenteugel. Het wou niet, dus toen moest ik mijn zweep in mijn buitenhand pakken en bijtikken op dat moment van aanspringen. En jahoor ze sprong goed aan:)Alleen nu is mijn vraag, ze is nog niet genoeg aan mijn been, hoe krijg ik dat beter? En hoe vermijd ik dat ze voor de galop te hard 'wegdraaft'? Ik probeer dan voor de hoek door te zitten en haar erop voorbereiden dat je moet gaan galloperen, en dan tegenhouden en dan op dat moment mijn been aandrukken maar dan is die reactie die ik terug krijg niet goed, want ze reageert er niet op. Ik moet dus blijkbaar eerst goed oefenen voor aan het been rijden en dan pas galloperen? ik bedoel, de rest van alle snufjes heb ik nu goed onder controle. Wijken/schouder-voor/middendraf etc. dat is verder allemaal goed, maar met moeite lukt het, want ze is nog niet genoeg aan mijn been.
Handige tips zou ik graag willen?!:)

PS: het gaat om de rechtergalop.