galop rechterhand 4 jarige ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwennie

galop rechterhand 4 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 08:26

Hallo,

Ik heb nu sinds ong 3 maanden een nieuw paard 4 jarige kwpn ruin boreasXufarno die nu ong 2,5 onder het zadel is hij doet het verder supergoed.

Alleen op de rechterhand galopeerd die 8 van 10 keer verkeerd aan heb laatst cavalletie balkjes geprobeerd en dan gallopeerd die wel goed aan.
hij word ook heel heet en opgefokt als die maar door heeft dat de rechtergalop er aan komt dan schuift die ze hoofd uit en wil die eronder vandaan hij vind het ook gewoon echt heel moeilijk de rechtergalop

iemand tips of ideeen hoe je dit opkan lossen Bloos

Vladie

Re: galop rechterhand 4 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:39

Zo wie zo denk ik dat het met jonge paarden altijd een periode is. Die van mij heeft het ook een hele tijd gedaan en die van een kennis van mij ook.
Wij hebben het opgelost door net even wat meer stelling te vragen en iets naar buiten te gaan zitten. Zodat het meeste gewicht op de buitenkant zit waardoor hij eerder zijn buitenbeen voor zet.
En als hij goed aanspringt maar een paar galopssprongen en hem uitbundig belonen als hij het goed doet.
Ook moest ik niet teveel achter me kaar de "verkeerde" galop oefenen want dan werd hij ook heel heet en ging het helemaal niet meer.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel s6 nog met hem.