Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Juul schreef:Huh? Voorwaarts-neerwaarts gaat super alleen in draf, stap én galop niet?
Pikeur schreef:Juul schreef:Huh? Voorwaarts-neerwaarts gaat super alleen in draf, stap én galop niet?
In draf en stap (wel), galop niet
Zo is het denk.
Heb je zelf je handen wel goed stil en ontspannen, of heb je zelf ook een beetje moeite met draf?
Misschien vind je paard het lichtrijden gewoon even vervelend omdat hij waarschijnlijk niet zo veel bespiering meer heeft ofzo, ik denk dat het een kwestie van tijd is
dus daar kan het niet aan liggen, ik longeer een keer per week ( als we daar aan toe komen) met passoaset ( met zo een bontje achter de kont weet niet of je dat kent?) en vanaf het moment dat hij die aanheeft is het direct nageefelijk enzo, ook al is dat ding niet aangespannen. want hij hangt dan gewoon lkkr door. Met het ongeluk bedoel ik dat we tijdens een buitenrit in de prikdraad zijn belandt en hij had op zijn borst en buik een huidtumor en die op zijn borst lag helemaal open en dus hebben ze die verwijderd, daarom moestie absolute rust hebben mocht zijn stal niet uit of niets zodat de hechtingen niet zouden barsten maykie schreef:Dus aan de longe loopt hij wel ontspannen door de rug en nageeflijk? Ligt het niet aan het zadel? Of heeft hij toch nog pijn of is hij onzeker na het ongeluk? Het ongeluk is tijden het rijden gebeurd zeg je. Zou toch wat verder kijken wat er aan de hand kan zijn met je paardje.
Sterkte en succes!
sethlover schreef:heel goed oefenen in stap met onderin lopen, dan draven als tie dan weggaat en omhoog gaat terug pakken en weer opnieuw met stap beginnen. Zo moet je het opbouwen, en als je even moe bent laat je hem even met losse teugel stappen , en daarna pak je de teugels weer aan en doe je net of je weer helemaal opnieuw begint ! Is de tip van mijn instructrice en by mijn paard werkt ut geweldigg
Navidad schreef:Ik vraag me eigenlijk af.. hoe je, je paard fijn en op de juiste manier voorwaarts neerwaarts kan rijden, als de nagevelijkheid niet ergens te vinden is en dat die afentoe maar 2 seconden om laag komt en direct weer omhoog?? Dan rij je hem niet voorwaarts neerwaarts.
Neerwaarts is lang diep en laag en over de rug heen, wat je berijkt met nagevelijkheid.
Ik denk dat je gedult moet hebben met alles, je paard is en blijft nog even in een revalidatie stadium.
Dat heeft tijd nodig en dat kost tijd.
Maar ik vraag me dus ook af.. of die nu in draf niet nagevelijk is of in de galop?? in je titel staat draf en in de berichten galop. Mag ik vragen wat er gebeurt is met het ongeluk?? dat kan ook heel en heel veel mee spelen.
Als die er zo tegen in komt.. zou ik hem en nog even na laten kijken door een osteopaat en eventueel nog een week extra rust.
Succes ermee
midgie schreef:Ja ik zou ook de rug bedenken,
Als hij met draf omhoog komt loopt hij van achter ook niet meer goed lijkt me.
Ga eens lekker gymmen rechtrichten, om de rugspieren zacht en ontspanenn te maken kun je hem eens laten masseren misschien.
En als het idd niet lichamelijk is zou ik zoals gezegt de fout eens bij mezelf zoeken.