naar aanleiding van het topic van AdB....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:26

RK,
Ozep had toen ik hem kocht ook geen draf, heb toevallig vorige week met Zep nog een filmpje gekeken van een clinic waar hij pas 1 maand onder het zadel was. Hij kon niets verwerken en bij het minste of geringste viel hij in galop (die is overigens wel extra).
Verder is Ozep verre van ideaal gebouwd, hij is overbouwd en opzich heeft hij wel buiging in zijn sprong, hij zet het been niet echt ver genoeg onder de massa. Daarnaast heeft hij vrij zware kaken.

Kortom, ik heb best wel een oude krant *LOL*

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:08

Kawa, waarom probeer je niet om hem wat ronder in te stellen dan. Ik denk dat je genoeg 'gevoel' hebt om een beetje met de instelling te kunnen spelen. Ronder instellen, achterbeen erbij houden en wat schakelen. Op de volte wat inbuigen links en rechts. Als je dat in je training inbouwt dan merk je toch zelf wel al dan niet met behulp van je instructrice of het resultaat is wat je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:12

Citaat:
Ik denk niet dat deze manier van training geschikt is voor ieder paard. Paarden met weinig tot geen looplust en elasticiteit, zullen dit veel minder goed aanpakken dan paarden die dat wel bezitten. Als je kijkt naar welke bekende paarden op deze manier worden gereden dan zijn dat toch paarden die erg hoog in het bloed staan en heet kunnen worden.

Hij voert redelijk wat bloed en kon als een lenig katje over de sprong komen als ik hem er weer eens te dicht onder plante Lips are sealed
Of geld lenig op de sprong niet Haha!

En heet worden is geen probleem, dat knopje kan ik zo vinden, het heeft me meer tijd gekost om dat knopje nou eens niet een keer perongeluk aan te raken Knipoog

Maar volgens jullie kan een rasechte springer juist veel baat hebben bij die manier van rijden.
Misschien dan toch eens tijd dat ik me meer in die manier van rijden ga verdiepen. (al doe ik dat al een tijd)

Weten jullie misschien trainer bij mij in de buurt ( op sjef en anky na Haha! )
die ook nog eens nederlands spreekt, tijd heeft, en als het niet enorm veel gevraagd is, aan huis komt?
En die het een uitdaging vind om een springpaard plus paardenbutser les te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:17

astridh schreef:
Kawa, waarom probeer je niet om hem wat ronder in te stellen dan. Ik denk dat je genoeg 'gevoel' hebt om een beetje met de instelling te kunnen spelen. Ronder instellen, achterbeen erbij houden en wat schakelen. Op de volte wat inbuigen links en rechts. Als je dat in je training inbouwt dan merk je toch zelf wel al dan niet met behulp van je instructrice of het resultaat is wat je wil.

ik zet hem ook wel eens wat ronder en buig hem ook wel eens wat in.
Maar ik ben toch bang dat ik dan toch teveel trek.
En dat is het laatste wat ik wil.
Ik wil het goed leren, of niet.
Want dan strand ik toch.

Zelf heb ik dus wel het idee dat Kawa er zeker niet slechter op loopt als ik hem eens wat ronder of dieper zet, wat ik met losrijden ook veel doe, meer als mijn instructrice, omdat ik merk dat Kawa anders niet "warm" word.
Maar echt goed les daarin mis ik dus wel.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:04

Trekken is nooit goed lijkt me, vragen wel. Als je stelling vraagt en vervolgens je hand ontspant zal je paard in eerste instantie direct 'terug-veren', dan herhaal je het net zolang totdat hij niet direct terugveert, beetje plastisch uitgedrukt misschien maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik weet niet precies waar Gemert ligt maar ik denk dat weinig echt goede instructeurs aan huis komen. Wellicht kan je af en toe op pad gaan naar een instructeur evt wat verder uit de buurt en daarnaast je eigen instructrice houden als die tenminste bereid is om zich in het 'systeem' te verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:05

Ik ging net zeggen: jij woont toch bij Anky om de hoek? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:12

Citaat:
Ik weet niet precies waar Gemert ligt maar ik denk dat weinig echt goede instructeurs aan huis komen
.
Gemert was idd de woonplaats van Anky.
En erp is idd om de hoek.
Maar stiekum hoopte ik dat jullie wel iemand wisten voor aan huis, omdat ik smiddags genoeg tijd heb, maar geen trailer kan rijden Verdrietig
En dan zou vriendje lief niet mee hoeven gaan Lachen

Maar weten jullie verder iemand met tijd, waar ik dan wel eventueel heen kan gaan.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:31

Anky heeft nu wel genoeg tijd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:32

Haha, zal ff naar Veghel naar het ziekenhuis gaan en haar vragen *LOL*
En ik wil best haar rolstoeletje duwen hoor Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:35

haha Anky kidnappen vanuit het ziekenhuis, ze kan toch niet wegrennen }> Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:38

En ik was nog wel zo beleefd om het te vragen, maar kidnappen gaat ook best Haha!

Oeps ome Bart wel een beetje offtopic en slowchat, maar zo geen oneliner meer Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:29

Anky is sinds eergister al uit het ziekenhuis...
Dus dan is het maar een blokje om!