Afremmen voor hindernis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lizzb

Afremmen voor hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:30

Hey,

Myn fjord die vind springen heel gaaf. Maar het gaat vaak fout

-We galoperen heel fanatiek op de hindernis af, gaat ze in draf voor de hindernis, terwijl we goed uitkomen, en dan vallen alle balkjes eraf omdat ze dan tog springt.

-Of ze gaat heel sloom op de hindernis af en dan gaat alle balkjes er ook af.

-Of ze rijd dwars door de hindernis heen

-Of ze wil langs de hindernis gaan, dan stuur ik dr dus naar de hindernis, dan houd ze dr hoofd scheef

heeft iemand tips?

brego2003

Re: Afremmen voor hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:36

benen aan je paard houden zodat ze blijft galoperen. Baljes voor de hindernis leggen dan moet ze er wel over.
Voor het langs de hindernis willen: op de volte zetten en dan opnieuw aan komen rijden.

lizzb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:48

Benen eraan werkt jammergenoeg niet, tikje met zweep ook niet.

Denatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:50

je moet je benen er goed aan houden en ong. 1 tot 2 meter voor de hinderis goed aan sporen helpt bij mij ook altijd

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:58

Dit is een dressuurmatig probleem! Je paard heeft dus geen respect voor je been! Probeer dit dressuurmatig op te lossen met evt. galopbalken! Ga schakelen in de galop, stukje vooruit en terug! Neem eens galopbalken mee en ga niet jagen naar de balken toe, hou ritme, blijf rijden alsof er geen balk ligt! En ga dit uitbouwen tot een sprongetje!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:16

met been blijven ondersteunen, ik denk als ik het zo lees dat je "zonder been" rijdt, dus geen ondersteuning, waardoor ze in draf valt.
niet harder gaan maar blijven ondersteunen

Beauty1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:30

ik heb dit probleem ook met mijn pony!
En echt helemaal niks helpt dresuurmatig doe ik veel maar met springen lukt het haar gewoon niet!
ik ben bang dat er niet zoveel aan te doen is wat ik doe is een lange zweep en dan tik voor de hindernis maar niet zoveel helpt!

wat ik zelf eerder dressuurmatig deed was trekken en dan ging zij steigeren werd ik boos ging meer trekken en dus ook met springen tussen de hindernissen door trekken enzo. denk dat ze daarom mischien ook wel zo voorzichtig is. maar ik heb geeeen idee hoe het opgelost moet worden!