[AC]nerveus paard. Manier van rijden Antion Debodt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ragna1

[AC]nerveus paard. Manier van rijden Antion Debodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:49

Ik heb een paard van 12 jaar.
Een Hardi lugano 1 zoon. de eerste 10 jaar heeft hij heel de tijd gesprongen, maar ze hebben hem weg gedaan omdat hij extreem nerveus was en zij konden er niet mee overweg. nu is hij al verbeterd maar ik krijg hem niet tot de 100% ontspanning. Hij wilt niet met zijn hoofd inknikken hij laat zijn nek lang maar dat is het. mensen die rijden alla Antion Debodt weten wat ik bedoel.
Het probleem zit men dat hij zijn evenwicht verliest en over de schouder valt, aan allebei de kanten en daarin maakt hij hem druk. mss is hij ook angstig.

wie kan er mij raad geven?
mvg ragna

Judje

Re: nerveus paard. Manier van rijden Antion Debodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:54

OPG --> RT-P

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 00:11

Ik vind je omschrijving eerlijk gezegd niet echt duidelijk. Is het probleem nu dat hij nerveus is, of dat hij over zijn schouder valt. Tevens geef je aan dat hij al 10 jaar gesprongen heeft en het paardje 12 jaar oud is. Dat betekent dus hij hij vanaf zijn 2de al onder het zadel zou zijn?

Misschien is AdB wat voor je, maar ik zou je dan adviseren om je eerst eens wat te verdiepen in de methode en gewoon een keer een les van hem nemen, dan weet je of je er wat mee kunt .

Succes in ieder geval.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:56

ragna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:16

mijn probleem is dat hij zijn evenwicht verliest, daardoor op de schouder valt en dat hij er nerveus van komt omdat hij zelf weet dat hij valt en dat hij daardoor bang is.

mvg ragna

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:19

ik zou gaan werken aan zijn balans: veel stappen en hem leren dat ie niet over de schouder moet wegvallen maar tussen je hulpen blijven of te wel: rechtrichten door oefeningen te rijden, bijvoorbeeld wijken voor je kuit. Hij leert dan beter zichzelf te dragen en zal minder bang/rennerig worden. Dit kost heel veel tijd maar als het lukt kun je hem steeds beter in balans rijden en dan gaat het vanzelf steeds beter. Veel stappen in het begin, totdat hij in stap helemaal onder controle is en dan gaan werken aan de draf.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:18

Dat is geen kwestie van AdB, maar meer een kwestie van een goeie instructeur/trice zoeken. Verder vind ik je uitleg redelijk onleesbaar.

ragna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 17:29

mensen die op de methode rijden van Antion Debodt, begrijpen wat ik bedoel!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:32

Let wel...AdB is naar voren naar voren naar voren in een best hoog tempo! Weet niet of dat bij jou paard de beste oplossing zal zijn! Ben je eigenlijk zelf bekend met zijn manier van rijden?

ragna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 18:29

tuurlijk, ik heb les gehad van hem zelf en soms staat hij zelf versteld wat voor een kracht mijn paard heeft. Hij doet het hem ook zelf aan(mijn paard). Het is moeilijk om dit alles te verwoorden via een tekst want ik zou en boek kunnen schrijven.Soms heeft het ook te maken met: " het paard die zich over geeft aan de mens." eenmaal mijn paard soms doorgeeft dat hij moet blijven werken tot hij hem ontspant, doet hij dat dan wel en dan stoppen we. De eerste keer dat Antion mijn paard logeerde, was hij er 2 uur aan bezig vooraleer hij een sec. ontspannen heeft gelopen.Maar hij heeft er ook bij gezegd, dat het moeilijk is om het paard eerst ontspannen te laten lopen en dat ik veel geduld ga moeten hebben. Nu heb ik iemand die elke week naar antion zelf gaat en mij les komt geeft. En soms vraagt hij zich ook af, hoe mijn paard het uithoud.Soms staat hij kletste nat van het zweet omdat hij niet ontspannen en recht loopt. mss is hij mishandeld geweest ofzo?? Mijn lesgever zei ook eens: " laat hem eens kijken door een dierenarts mss is er iets aan. Dat heb ik dan ook gedaan, maar is was niets te vinden.

gr. ragna

aerdenhout1

Re: [AC]nerveus paard. Manier van rijden Antion Debodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:45

En hoe lang ben je al bezig met de ADB methode??
Daar ben ik best nieuwschierig naar eigenlijk. Zie je al verbetering en wordt hij er al rustiger onder?