Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ElineBungle schreef:Misschien moet je eens bitloos proberen (wel echt bitloos hoofdstel) ik weet het klinkt raar maar bij mij hielp het wel!
XxDiandraxX schreef:het kan ook zijn dat je haflinger zo doet omdat ie het bit niet accepteert daarom zegt ElineBungle dat.. maar ik zou het niet doen zonder GOEDE begeleiding en dan nog maar eens goed alle voor en nadelen overwegen.. want het kan ook heel gevaarlijk zijn..!!
en als er echt niets helpt ook goede lessen van een goede intructeur (en dan wel een tijd volhouden, niet gelijk opgeven) dan is dit misschien niet het juiste paardje voor je.. (klinkt hard, weet ik en ik weet ook niet hoelang je hem hebt, maar kijk ook naar de veiligheid van jouw en van je dier..)
BarbaLala schreef:Ik zou zeker niet bitloos gaan proberen, ga eerst eens les nemen van een goede instructeur
Denatje schreef:BarbaLala schreef:Ik zou zeker niet bitloos gaan proberen, ga eerst eens les nemen van een goede instructeur
ja heb ik ook wel gedaan maar ja helpde ook niet zo veel

Miepie1980 schreef:Ik las in een van je andere posten dan hij erg goed naar je stem luistert. Misschien eerst eens kijken of je het aan de longeerlijn allemaal red, overgangen op stem, tempowisselingen. Als dit lukt kan je hem misschien hiermee wat ondersteunen.
Maar ik blijf het met de rest eens zijn dat je wel les moet nemen. Ook al hielp het volgens jou niet zoveel toch doen hoor.
Als je zo door gaat is voor jullie beide de lol er af ben ik bang voor. En hier komen ook ongelukken van.
Nog 1 dingetje, ga alsjeblieft niet zelf met hulpteugels aan het werk want dat kan je pony verpesten als je dit doet zonder dat je goed weet hoe en wat.