Ik heb de laatste tijd nogal last van spanning in mijn lichaam tijdens het rijden, en dan voornamelijk in mijn polsen en armen, schouders en nek.
Laatst was het zo erg dat ik 's avonds gewoon nog pijn had in mijn nek en schouders.
Ik heb toen ook besloten een tijdje niet meer zelf te rijden, want voor m'n pony is het natuurlijk ook niet bevorderlijk.
Samen met mijn instructrice ben ik nu begonnen met zit lessen, om weer te leren ontspannen te zitten, zolang ik geen teugels vast heb, gaat het me eigenlijk ook wel goed af
Nu vroeg ik me af of jullie misschien nog goede tips hebben voor mij, om te ontspannen (en dan met name in mijn armen/ schouders).
Misschien handig om te weten, ik rij geen wedstrijden, en heb dus ook geen prestatiedrang/druk, ik rij recreatief dressuur, wat eigenlijk heel lekker gaat, alleen sinds een korte tijd span ik blijkbaar van alles aan, waardoor mijn pony natuurlijk ook niet kan ontspannen.
veel succes ermee
*
De laatste tijd is mandy ook weer wat moeilijker, misschien dat ik daardoor onbewust vast ga houden?
)