Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Somebitch schreef:Met slofteugel rijden omdat ze op de voorhand loopt en daar kreupel van word.![]()
Goede dierenarts..
En dat van die slof is inderdaad raar! __SavannaH__ schreef:wij hebben op de manege ook een paard die heel druk is.
ook is het zo als je je been aanlegt dat ze dan zo gaat doen maar ik ben begonnen om te zorgen dat ze rustiger wordt in de les. zelf rijd ik niet graag me martingaal dus hou ik me handen extra laag het ziet er niet uit met me zit maar vaal doet ze dan toch haar hoofd lager ook doe ik met me been aanleggen het beetje voor beetje eerst bijna niet dan 5 seconden iets meer en zo steeds verder tot ze uiteindelijk er niet meer zo op reageert maar elke keer maar heel even en niet zo plotseling.
het jammere bij manege pony's/paarden is dat jij dat ene uur het paard perfect krijgt maar de mensen die de andere uren erop rijden, waar jij in die ene les zo op heb geoefend het weer verzieken om het zo te zeggen. dus ik ben bang dat je erniet veel aan kan doen maar wel blijven proberen hem/haar in jou uur dat je op hem/haar rijd zo ontspannen mogelijk te laten rijden ..
groetjeeesss
Maxxziemmm schreef:Ze moet met slof gereden worden omdat ze dan meer over haar rug loopt en daardoor de achterhand beter gaat gebruiken