ik heb een klein probleempje. Enige tijd terug heb ik mijn rug gebroken waardoor ik nu redelijk wat schrik heb om mijn evenwicht te verliezen op mijn paard en te vallen.
Ik neem nu vertrouwenslessen. Dit lukt prima aan de longe, maar ik kan er toch niet eeuwig aan blijven hangen, dus ik rij sinds kort los van de longe. Het enige probleem is, als iemand ernaast loopt loopt ze mooi mee en luistert ze perfect. Als mijn helper wegloopt is het helaas om zeep, dan is het 180° omdraaien en maken dat ze aan de uitgang van de piste staat! Elke keer weer verschiet ik mij een bult en doe dan ook verwoede pogingen haar bij te houden, maar als ze dan stilstaat schiet ik weer in paniek omdat ik weet dat ik had kunnen vallen enzo. Ik maakt mij iets zwaarder in het zadel en werkt haar tegen in haar beweging in een poging haar te stoppen, maar helaas is het een haflinger en denkt zij enkel aan haar eigen zinnetje

Piste grenst aan weides en de achterste uitgang leidt tot haar weide. En het is daar dat ze steeds heenloopt.
Wat kan ik er in godsnaam aan doen haar dat af te leren? Ik heb pas een binnenpiste ter beschikking vanaf december...
)