Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
0Nanneke0 schreef:Mijn paard loopt al snel te diep en tegenwoordig springt hij aan 1 kant steeds verkeerd aan (nog nooit eerder last van gehad) hebben jullie tips hiervoor? Hij is trouwens 4jaar.
0Nanneke0 schreef:4maanden en heb 2 keer per week les. Mijn instructeur zegt, omdat hij nu lossen gaat worden dat dat de oorzaak kan zijn. Mijn hulpen zijn nog steeds het zelfde. Het is sinds paar keer nu daarvoor heeft hij het nog nooit gedaan.

Promessa schreef:Wat heeft de laatste post te maken met de vraag van de TP???
Het gaat over het verkeerd aanspringen in gelop.. dat heeft niks te maken met hindernissen...
Maar indd. meer info zal fijn zijn.. vooral wat je er zelf al aan het geprobeerd.. vaak heeft het ook te maken met de balans van je paard.. hij was 4 jaar zei je:
-heb je hem geleerd om echt op zijn eigen benen te lopen, of zoekt hij snel steun aan de bakrand e.d
- hoe is hij met stelling e.d buigt hij makkelijk in? zo niet werk hier eerst aan.
- is hij over het algemeen goed voorwaarts en vlot aan je been?
Bij die van mij moest ik juist heel veel stelling vragen toen hij nog jong was, anders sprong hij verkeerd aan..
succes...
Promessa schreef:Een jong paard dat losser wordt kan ook niet weten wat hij met zijn balans moet doen..
Zeker omdat hij pas 4 maanden onder het zadel is..
Probeer veel aan zijn balans te werken..