Ik begin altíjd voorwaarts neerwaarts. Maar daarna wil ik hem wat meer gaan oppakken. En, je raadt het al, hij hangt in m'n handen.
Zal nog even een Citaat opzoeken.
Carmenn_ schreef:Ik begin met rijden altijd met stappen, daarna doe ik een drafje, en dan een galopje, dit herhaal ik op de andere hand en als hij zijn energie een beetje kwijt is, en warm is, begin ik eigenlijk. Dit alles doe ik aan een losse teugel geen-amper contact en wat volte's en gebroken lijntje op je zit rijden.
Dan ga ik stappen en probeer ik hem wat in m'n hand te stellen. Ik werk naar een lage en ronde houding, maar ik blijf (proberen) vanuit m'n been, naar m'n hand te rijden. Dus van achter naar voor. Ik maak wat volte's, gebroken lijntjes, 8tjes, Sjes, en ga van hand veranderen. Dan ga ik draven in dezelfde houding. Ik blijf wat figuurtjes rijden, en ook wat stellingen naar links-rechts. Dan ga ik (natuurlijk eerst een paar keer van hand veranderen) hem wat hoger instellen, en wat tempowisselingen en overgangen maken. Daarbij wat schoudervoor en als dat goed gaat wat schouderbinnenwaarts, maar daar zijn we eigenlijk nog niet aan toe, dus schouderbinnenwaarts doen we alleen als het echt goed gaat. Dit is alleen het losrijden.
Ja, en dat lukt wel, maar hij blijft wel hangen..
Tips?
Geen tips..