Een jaar geleden heb ik mijn pony gekocht, hiervoor is ze van iemand geweest, dienend als pony voor haar dochter maar bleek toch niet zo geschikt omdat ze iets te druk was. Dus er is een jaar lang weinig mee gedaan en ze is altijd een beetje met lange teugel gereden en is het dus niet gewend om met druk gereden te worden. Nu ben ik een jaar lang bezig geweest om haar conditie op te bouwen, haar weer lekker voorwaarts te rijden en nu iets meer als een jaar verder ben ik sinds een paar weken rustig begonnen om wat meer dressuurmatig te rijden. En ik moet zeggen dat het echt heel netjes gaat, maar het kost haar best wel veel moeite, het is wel een pony die het wil en haar best voor je doet maar zodra ze beetje lekker gaat lopen ontspannen in de rug word, en gaat nageven dan gooit ze haar hoofd zegmaar de hele tijd op en neer, ik probeer hierbij mijn hulpen constant te houden en haar goed voorwaarts blijven rijden, misschien is het een kwestie van tijd, nu wil ik haar ook gaan longeren met touwtje, zodat ze haar rug goed kan ontspannen en dan ook wat beter door de hals heenkomt, iemand die dit herkent en misschien nog tips heeft?