stil zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

stil zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 00:06

Hoi

Ik zit te ver achterover met doorzitten en k kan me bovenlichaam niet stil houden. Ik zit niet te bonken, maar k kan gewoon niet stil zitten. Ik rijd de laatste tijd veel zonder beugels en het helpt wel een bje. Ik rijdt ook een pony (die superk*t zit) en daarop valt het wel mee.
Heeft er nog iemand tips voor me?

Alvast bedankt!


Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 09:21

Hoi,

Mijn paard geeft superhoog op en dat zit echt k*t om het zo maar te zeggen Pling Je moet het veel oefenen het doorzitten. En dan niet gelijk 10 minuten lang. Gewoon bijvoorbeeld je bent aan het lichtrijden en je gaat B tot F een stukje doorzitten daarna weer gewoon lichtrijden. Dan weer een stukje van K tot E en daarna weer lichtrijden. Kijk tijdens het doorzitten goed naar voor en maak jezelf goed lang. Als die kleine stukjes goedgaan ga je eens een lange zijde doorzitten, zo ga je steeds een stukje langer doorzitten. Het is moelijk , ik weet er alles van, ik stuiterde in het begin als een gek maar nu gaat het eigenlijk erg goed Gewoon volhouden. De aanhouder wint tenslotte *LOL*

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 09:24

Hoi,

Sorry ik heb het verhaaltje te snel gelezen en een verkeerde conclusie getrokken. Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty
Mijn nieuwe advies is: Neem zitlessen dat helpt echt heel goed.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:46

Weet niet hoe je dat moet oplossen maar heb er zlef ook last van. Alleen zit ik redelijk ver naar voren. Iemand tips??

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:48

Eerst je pony goed over zijn rug laten lopen en daarna pas wer gaan doorzitten.. Dat schijnt te helpen... Ik rijd zelf op een Fries die zwar klote zit, maar die laat ook zijn rug nog niet goed los, dus ik kan er niet veel nuttigs over zeggen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

pmarena

Berichten: 48052
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:56

Idd valt het niet mee op een paard die nog niet ontspannen genoeg loopt , die houdt de rug te gespannen = hard , en daardoor zit je er ook niet in een fijne , zachte , vloeiende beweging op.
Ik weet er alles van met mijn hittepit Haha!

Let maar eens op : als je dat paard in een lekker rustig tempo en ontspannen aan het lopen hebt , en je oefent idd telkens een klein stukje , dan gaat het steeds beter ! Lachen

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 16:18

je liezen trainen Haha!
Ik heb vorig jaar meer op mn zit leren rijden ("ZITTEN GVD!!!"), maar ik heb nog steeds elke keer als ik gereden heb kei spierpijn... Maar ik zit wel stil, DAT dan weer wel Haha!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 18:48

Hartikke bedankt voor jullie reacties!!
Ik ga altijd pas doorzitten als het paard ontspannen loopt, maar het lukt gewoon niet. Ik zit niet te bonken, want ik blijf zeg maar met me kont in het zadel. Maar alleen me bovenlichaam gaat van voor naar achter (ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen).

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:53

als je stil zit met je kont moet je gewoon ook je bovenlichaam proberen te ontspannen! en misschien zit je niet genoeg op je kont , dus je bekken iets meer kantelen ! probeer het maar eens ! Knipoog

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:42

Ik kreeg ook te horen dat het beter gaat als je je buik aanspant alsof je een broek dicht wil ritsen die te strak zit. Bij mij werkt het iig en krijg er ook nog eens goede buikspieren van Lachen

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:14

Het werkt (naast het zonder beugels rijden) ook goed om de tempi van het paard een te bekijken (Hoe beweegt de rug van het paard in stap, draf, galop?) Het is namelijk de bedoeling van de ruiter om met het bekken de bewegingen op de vangen en daardoor in de rest van het lichaam doodstil te zitten. De gangen zijn echter goed te vergelijken met de natuurlijke gang van de mens. Dus probeer in stap vanuit je bekken mee te lopen en in draf mee te rennen en in galop mee te galopperen

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Googlebot en 49 bezoekers