Bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nonzzz

Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 09:57

Hoi ik heb even een vraag,: mijn paard is heel sterk enik dacht misschien helpt een ander bitje maar welk bit moet ik volgens jullie nemen?

groetjes

Alicia2u

Re: Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:59

Geen ander bit, maar goed les. een ander bit is geen oplossing voor paarden die sterk zijn, dat moet je rijtechnisch oplossen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:22

Idd rijtechnisch oplossen, een bit is geen rem of stuur, het probleem zit waarschijnlijk bij jezelf en niet bij het paard,

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:32

kan er weinig anders aan toevoegen Knipoog
neem goed les, zodat jullie beiden wat hebben om aan te werken. succes ermee.

Sandra_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:45

inderdaad
neem les Lachen

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:46

Het ligt ook een beetje aan je eigen rijervaring wat het beste is om te doen.
Wij hebben ook een merrie die jaren met een Liverpoolstang voor een wagen heeft gelopen en op een trensje overal doorheen liep. Paard had ook natuurlijk geen enkele dressuur ervaring. Mijn dochter rijdt al jaren op L/M niveau en weet wat ze doet. Veel werk aan de longe op de Lammert Haanstra manier en veel grondwerk hebben al veel resultaat gehad. Na haar eerst gereden te hebben op een gebroken schaartje is ze nu na een jaar bijna perfect op een trensje te rijden.
Hou er wel iemand met ervaring bij als je dat zelf niet hebt.
Een belangrijke trainer in Amerika heeft gezegd: Een paard geeft zelf aan wanneer hij aan een ander bit toe is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:04

nonzzz schreef:
Hoi ik heb even een vraag,: mijn paard is heel sterk enik dacht misschien helpt een ander bitje maar welk bit moet ik volgens jullie nemen?

Alle paarden zijn sterk.
Als jij sterker wilt zijn dan je paard, dan mag je wel een bulldozer aanschaffen. Clown

RoosxSolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:29

misschien is een myler bitje wel een oplossing? Dat is ook een erg fijn bitje! Heb ik veel profijt bij gehad Haha!

Voor de rest zorgen dat je goed les krijgt en veel overgangen gaan rijden! Daarmee krijg je je paard losser doo z'n lijf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:00

Zoals ik niet dunner wordt door een kleinere maat broek te kopen, wordt je paard niet minder sterk door een ander bit te gebruiken Knipoog
Daar zul je toch echt aan moeten werken. Wat zegt je instructeur over de oorzaak van het sterkzijn, en over hoe dat op te lossen?