moeite met de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suus27

moeite met de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 17:41

Mijn paardje, wil in de galop haar achterhand niet goed mee nemen. Ik merk je omdat ze dan heel kort van achteren loopt en soms draaft ze van achteren en galoppeert ze van voren. Verder heeft ze ook moeite met het rechtstellen in de galop als ze van volte afkomt.
Hebben jullie tips voor mij, om dit te verbeteren?

Suus

PercyLeen

Re: moeite met de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:50

suus27 schreef:
Mijn paardje, wil in de galop haar achterhand niet goed mee nemen. Ik merk je omdat ze dan heel kort van achteren loopt en soms draaft ze van achteren en galoppeert ze van voren. Verder heeft ze ook moeite met het rechtstellen in de galop als ze van volte afkomt.
Hebben jullie tips voor mij, om dit te verbeteren?

Suus

Overgangen! Haar achterhand sterker maken! En veel schakelen..draf,middendraf en terug..! En naar buiten, op een lang zandpad hetzelfde doen! Stuk flink laten galoperen en dan netjes terug nemen naar de arbeidsgalop en weer een stukje weg!

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 18:15

Dank je wel voor je tips.
Het 'rare' aan het verhaal is dat in stap en draf haar achterhand super is. Haar achterhand komt ruimer onder het lichaam, maar dit gebeurt niet in de galop.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:34

Vaker korte stukken galopperen, vaak aanspringen, meer sprong laten maken in de galop, wat kleine ophoudingen maken maar goed de achterhand eronder houden.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:47

Sprongetjes laten doen lage in uitjes. Cool

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:33

Om de galop te verbeteren moet je inderdaad zorgen dat je paard meer kracht van achter krijgt.

Probeer korte stukken te galoperen. Veel overgangen en tempowisselingen rijden.

En het feit dat je paard het in de draf en stap zo goed doet moet je gebruiken! Hierin kun je dus makkelijk de achterhand trainen. Hoe meer je dit doet, (tempowisselingen ed) in de stap en in de draf, hoe beter uiteindelijk de galop ook wordt.

Lage inuitjes of balkjes galoperen kan ook helpen.

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:39

Overgangen, overgangen en nog meer overgangen rijden.

Voor de rest tempowisselingen en nog veel meer tempowisselingen.

Wat balken op de grond en deze meenemen. Zowel in stap, draf als galop.

Sprongetjes en dan vooral in-outjes zijn goed.

Als je gaat galopperen zorg dan dat je paard al helemaal lekker door zijn lijf loopt. Vaak aanspringen. Korte stukjes galop. Na de galop je draf en stap mooi maken en opnieuw aanspringen. Als je het kunt spring dan wisselend aan vanuit draf en stap.

Heb je er de mogelijkheid toe ga lekker buiten rijden in heuvelachtig terrein. De duinen zijn geweldig voor het trainen van de achterhand

Kortom allemaal oefeningen om de achterhand sterker te laten worden zodat die beter kan gaan dragen.

Uiteraard ben ik er vanuit gegaan dat je geen medische problemen hebt.

Succes

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:28

Hey iedereen, bedankt voor jullie tips.
Ik zal zeker aan het werk gaan met deze tips, om zo de achterhand in de galop te versterken