Haflinger tijdens het rijden helemaal anders dan normaal, HE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

Haflinger tijdens het rijden helemaal anders dan normaal, HE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 21:29

Zoals de titel al zegt: De haflinger van mn vriendin flipt helemaal tijdens het rijden

6 Weken geleden ben ik de haf gaan rijden, niks aan de hand ging helemaal super. We dachten zelfs aan starten. Ze is nu 4,5 week geleden gedekt en ze is nu sinds 1,5 week helemaal anders tijdens het rijden.

Ze wil niet meer lang/ laag. Met stappen gaat ze dribbelen. In draf heel kort lopen en los van het bit lopen. Pakt het bit niet aan. De galop is helemaal een racebaan geworden. We weten niet meer wat we ermee moeten.

Ze heeft een dubbel gebroeken bit in, rijden dr zonder sporen en zweep. Je kan ook niet met je benen aan dr komen dan flipt ze helemaal. Ze krijgt 2x daags 1/2 biks en hooi. Heeft nog een veulen aan dr voet en staat de hele dag op de wei.

Help!!! Wat kan ik hier aan doen? Longeren met passoa, geen aandacht aan geven, op dr donder geven?( daar reageert ze heel gevoelig op)

Misschien weten jullie een tip!!!

rissa

Re: Haflinger tijdens het rijden helemaal anders dan normaal, HE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:45

Misschien zit ik er wel helemaal naast......maar kan deze merrie geen rugpijn hebben? (door het dekken ofzo)
Of is ze misschien erg kribbig omdat ze drachtig is?
Dat is het eerste wat in mij op komt eigenlijk.

loves_donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:14

ja misschien rugklachten

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:42

Gezien wat je zegt, heeft hij wel rugpijn, ik zou er een fysiotherapeut bij halen.

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:56

Ik zou de pony even helemaal na laten kijken. Misschien is er iets verkeerd gegaan tijdens de dekking of heeft ze er last van. DA of fysiotherapeut kan helpen dan.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:24

het komt wel vaker voor dat de bevruchting niet goed is gegaan en er bijvoorbeeld een buitenbaarmoederlijke bevruchting is, om zulke ernstige dingen optijd te zien en uit te sluiten zou ik er zeker een dieren arts bij halen

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:20

ze is afgelopen week nog na gekeken door de da om dat ze toch kwam enten en zei zij dat het misschien wel der hormonen zijn..
Met borstelen dan zakt haar rug ook niet want dan moet ze dat toch ook doen als je met een borstel over der rug heen gaat..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:35

Als het na het dekken is gekomen zou ik ook denken aan gevoeligheid van de rug, of hormonen. Met borstelen hoeft ze niet meteen aan te geven dat het gevoelig is hoor, ga maar eens na dat een mens op haar rug veel meer druk geeft dan een borstel. Maar voor hetzelfde geld is ze gewoon wat kribbig van de hormonen. Bij mensen hoor je immers ook dat ze soms ineens helemaal omslaan als ze net drachtig zijn Knipoog

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:27

Ja het is heel moeilijk dit heb ik nog nooit mee ik heb al 2 veulens van haar en allemaal natuurlijk gedekt. gemaakt en de hengst die heb haar rustig gedekt niet met geweld...
De DA zei dat ik me niet zo druk moest maken...Ze wordt 3 x in de week gereden..ik wacht het nog even af...

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:10

Hij kan wel met een hoef geraakt zijn op zijn rug.