wedstrijden, aan de teugel,netjes gekleed enz.enz.wat nog me

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

wedstrijden, aan de teugel,netjes gekleed enz.enz.wat nog me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:54

heey bokkers,
ga binnenkort ook wedstrijden rijden, wou het wel eerder gaan doen maar wou eerst mijn pony voorberijden en meer dingen leren.......nou is mijn vraag, waar moet je allemaal op letten als je dressuur wedstrijden gaat rijden??
aan de teugel?
mooie kleren??
glimlachen naar de jurie??
ik hoop dat jullie me veel tips willen geven

groetjes lotte

beantsje

Re: wedstrijden, aan de teugel,netjes gekleed enz.enz.wat nog me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:58

zorgvuldig zijn! Netjes door de hoeken rijden, als je bijv. een volte bij A rijdt, zorg dan dat je de hoek voor A nog netjes door de hoek rijdt, daarna mooie volte maken en na de volte na A weer de hoek door.
in de B hoef je nog niet zoveel op de letter overgangen te rijden maar let bijv. dat je netjes van hand verandert op de letter, dat een gebroken lijn inderdaad twee rechte lijnen met een wending is (en geen boog).

Verder: zo netjes mogelijk zitten.

En zorg dat je de proef ongeveer in je hoofd hebt zodat je niet zo afhankelijk bent van je voorlezer.

Succes!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 12-08-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:58

Ik denk ook dat je handen niet moet vergeten ofzo.

maar ik ben beginner, dus weet er niks vanaf.
En het kan ook zijn, omdat ik beginner ben, dat ik ze wel vergeet en jij niet, omdat jij het al langer doet.

als je begrijpt wat ik bedoel Tong uitsteken

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:00

O ja, altijd glimlachen! Niet zozeer voor de jury maar omdat jijzelf als je glimlacht, automatisch je spieren meer ontspant.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:01

Goed voorbereid op pad gaan, alles zoveel mogelijk van te voren doen. Alles schoon en netjes voor elkaar hebben. Je paard netjes opvlechten en staart en vacht mooi laten glimmen. Zorg dat je zadel en hoofdstel er mooi uit ziet zonder modder etcetera.
Verder proberen vriendelijk te glimlachen, elk figuur afzonderlijk goed rijden en een fout herstellen, niet dom doorrijden in een verkeerde galop bijvoorbeeld.
En uiteindelijk gaat het om het plezier met je pony, wordt niet boos op je pony of jezelf als het niet goed gaat. Dan ga je thuis weer verder oefenen.
Zorg dat je iemand bij hebt die je kan helpen en voorlezen en zorg dat je de proef vantevoren kent.
Wanneer je achteraf commentaar van de jury krijgt dan stap je netjes van je paard af en probeer wat met het commentaar te doen.
Kijk niet teveel naar anderen, maar rij voor jezelf en let op je eigen paard.

Heel veel succes.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:04

Kijk even op het WD forum en gebruik de zoekmachine. Hier zijn al vaak topics over geweest.