Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wil het echt niet lukken, neem dan zitles. 
.. Als ik vanaf het begin af aan doorzit ( dat ik in draf ga dan ) is er geen probleem, maar zodra ik, bijvoorbeeld middenin de proef, moet gaan doorzitten terwijl ik al draaf, stuiter ik alle kanten op, belemmer m'n paard aan alle kanten.
_iza_ schreef:Wat bedoel je daar precies mee? Links- rechts beweging?
mrie schreef:Ja het is zeker een voorwaarde dat je paard ontspannen loopt. Ik heb ook jaren lang gedacht dat ik niet door kon zitten, achteraf bleek dat aan het paard te liggen. Hij liep mooi ontspannen maar gooide heel hoog op en dan wordt het moeilijker.
Probeer het dus ook eens op een ander paard, kijken hoe dat voelt.
Verder moet je je mooi lang maken, dus ook je torso verheffen. Als je dat doet krijg je de ruimte in je lijf om je bekken en heupen in de beweging van het paard mee te laten bewegen. Ik ga altijd een pietsie naar achteren leunen als ik door moet ziten. Dan pas kan ik mijn ruggengraad soepel laten zijn.

Inujojo schreef:Lees even mee, heb daar zelf ook last van.. Als ik vanaf het begin af aan doorzit ( dat ik in draf ga dan ) is er geen probleem, maar zodra ik, bijvoorbeeld middenin de proef, moet gaan doorzitten terwijl ik al draaf, stuiter ik alle kanten op, belemmer m'n paard aan alle kanten.

Louise95 schreef:_iza_ schreef:Wat bedoel je daar precies mee? Links- rechts beweging?
Eehh, ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen. Maar ik bedoel dus, als je van achteren naar iemand kijkt die aan het door zitten is dan zie je dus dat eerst links hoger is en dan rechts. Ik denk dat dit een beetje onduidelijk is maar ik kan het niet zo goed uitleggen.
ook andere paardjes gaan steeds beter.maar nog 'n lange weg te gaan. Inujojo schreef:Lees even mee, heb daar zelf ook last van.. Als ik vanaf het begin af aan doorzit ( dat ik in draf ga dan ) is er geen probleem, maar zodra ik, bijvoorbeeld middenin de proef, moet gaan doorzitten terwijl ik al draaf, stuiter ik alle kanten op, belemmer m'n paard aan alle kanten.
Ik rijd nog in de B dus hoef nog niet veel door te zitten, die twee keer halve grote volte overleef ik wel..Als ik met de tijd L mag starten, ga ik er wel fanatieker mee oefenen. Ik heb het probleem overigens alleen bij mijn eigen paard, andere paarden gaat prima. Ik merk wel dat als hij goed over zijn rug loopt het beter gaat, maar nog gooit hij gewoon hoog op en is hij geen pretje om te zitten.