Onderin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Onderin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 09:46

Ik heb geen idee welke titel ik moest nemen.
Mijn paard was niet gewend om onderin te lopen. 5 jaar in de manege sterren kijken, het heeft ons heel wat moeite gekoste om die hals naar onder te krijgen. Als ik hem wat langere teugel geef loopt hij ontspannen en laag met de hals. Het rijden ging goed de laatste tijd, met de teugels op maat liep hij met zijn hoofd al lager niet meer horizontaal. Ik ben geopereerd en nu wordt hij gereden door mijn nicht. Tijdens het rijden komt hij wel onderin, heel los, met twee vingers te rijden is ie dan zegt ze. Ook schuimt hij in zijn mond links en rechts. Echter als mijn nicht rechts oppakt dan trekt hij zijn hoofd paniekerig omhoog. Hij is dan makkelijk weer onderin als je maar van rechts afblijft. Ik heb zo de indruk dat het wel stilletjes beterd, maar heeft iemand een idee om het op te lossen? In februari zijn zijn tanden bijgevijld, er was lichte haakvorming ( tanden waren voorheen nog nooit gedaan) en een maand of twee geleden is de fysio geweest en die heeft hem helemaal los gemaakt.

Lilke

Re: Onderin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:53

Al er geen probleem is met zijn kiezen, dan is het misschien toch een aangeleerde reactie die hij aangeleerd heeft van vroeger. Je kunt het beste zoveel mogelijk van rechts afblijven, geef hem eht vertrouwen terug. Dat duurt misschien even (je zegt dat het al beter lijkt te worden) en duurt nog langer. Je kunt ook een zwaarder bit proberen.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:42

Misschien is het een ideetje om met een pessoa te gaan longeren Lachen
Succes!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:59

Kan zijn dat zijn spieren op rechts , dus aan de linkerzijde erg kort zijn en dat hij daar heftig op reageert,
Als het werkelijk een trauma is in zijn mond zou je eens kunnen proberen een kaptoom onder het hoofdstel te doen en daar op rijden en puur voor de verfijning het bit er even bij pakken, is even wennen met dubbelen teugel rijden, maar kan zijn dat hij zo wel goed gaat reageren als je maar uit de mond blijft dan, op een manege word er t eveel in de mond gedaan natuurlijk en dat wil je juist gaan voorkomen nu.
Maar zou zeker gaan gymmen/rechtrichten aan de hand.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 11:12

aah ok dank jullie voor de tips